جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
کتاب موانع تولید

حوزه/ کتاب «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام حجت الله سروری استاد و نویسنده ی حوزوی که در سالهای اخیر با بیش از ۶۰ تالیف  در موضوعات اجتماعی ،تربیتی، اخلاقی، تاریخی و سیاسی از نویسندگان پرکار حوزوی محسوب می شود.

بخشی از تالیفات این نویسنده، به تبیین بیانات مقام معظم رهبری در مناسبت های مختلف از جمله کتاب بصیرت در زندگی، آتش به اختیار فرهنگی، نفوذ در انقلاب (ردپای گرگ)، انقلاب اسلامی یک موجود زنده و همچنین تبیین شعارهای سال از مقام معظم رهبری،  از جمله دولت و ملت همدلی و همزبانی ،اقتصاد و فرهنگ، اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق و تولید جهش تولید و تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها پرداخته است.

کتاب «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» توسط انتشارات جوانان موفق در سه فصل با ۱۲۰ صفحه تدوین شده است.  فصل اول اهمیت تولید برای کشور، فصل دوم عوامل وموانع پشتیبانی از تولید،  فصل سوم الزامات مانع زدایی ها در تولید  تنظیم گردیده است.

وی در بخشی از مقدمه کتاب اشاره دارد به اینکه با توجه به شعار سال باز معلوم شد که اولین و مهم‌ترین اولویت و نیاز کشور، همچنان موضوع اقتصاد است.اساسی‌ترین نیاز کشور ما تولیدات باکیفیت است در این میان اگر تولید رونق بگیرد باعث رونق اشتغال و کاهش بیکاری در کشور می‌شود.

به عقیده ی بنده، مهم‌ترین موانع تولید در دو دسته می باشد: اول، موانعی که ناشی از بروکراسی است. تعدد مجوزها و فرایند غیرشفاف و انحصار ناشی از آن‌ها که به امضاهای طلایی و فساد منجر می‌شود و انرژی فراوانی برای راه‌اندازی کسب‌وکار از کارآفرینان می‌گیرد. نمونه‌ی مهم این فرایندهای غیرشفاف در محاسبه‌ی سود و جرایم بانکی، محاسبه‌ی مالیات بر ارزش افزوده‌ی شرکت‌ها و برخی مقررات تأمین اجتماعی در مواجهه با فعالان اقتصادی است. سایر بخش‌های درگیر با تولید از گمرک تا مجوزهای دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌ها به‌گونه‌ای است که فشار مضاعفی به فعالان اقتصادی وارد می‌آورد که باید اصلاح شود.

دوم، موانع ناشی از تلاطمات اقتصادی است. مهم‌ترین عامل در این زمینه گره‌زدن اقتصاد کشور به مسائل خارجی است که در دوره‌ی دولت یازدهم و دوازدهم به اوج رسید و نتیجه‌ی گره‌زدن، جهش شدید نرخ ارز در سال‌های اخیر و عدم اطمینان از آینده‌ی آن است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • عمار IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۷
    3 14
    احسنت به این نویسنده انقلابی
  • حسینی IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۷
    2 0
    من بیشتر کتاب های استاد خوندم قلم روانی داره خدا خیرشون بده