سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
ایل سوگوار

حوزه/ مدیرکانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از برگزاری دومین سوگواره ملی شعر آیینی ایل در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد.

علیرضا دولت‌آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در یاسوج، از برگزاری دومین سوگواره ایل استان کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: شیوه نامه دومین سوگواره ملی شعر آیینی ایل ارسال شده و متقاضیان می‌توانند تا ۲۰ مهر ماه آثار برای شرکت در این سوگواره ارسال کنند.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سوگواره ملی شعر آیینی ایل به میزبانی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان کهگیلویه و بویر احمد همزمان با ماه محرم و صفر ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهداف این سوگواره گفت: شناسایی، توانمندسازی و شبکه سازی استعدادهای هنری کانون های فرهنگی هنری مساجد در حوزه شعر، ترغیب هنرمندان مسجدی به تولید آثار فاخر شعر آیینی، ایجاد زمینه رقابت سالم با افزایش انگیزه اعضای کانون ها برای ارتقای کمی و کیفی حوزه شعر آیینی از اهداف این سوگواره است.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: علاقمندان می‌توانند آثار خود را در قالب شعر کلاسیک آئینی، شعر سپید آئینی و مناجات‌نامه با موضوع پرداختن به سیره و روش اهل بیت و ائمه اطهار(ع) با محوریت شعر ارسال کنند، بخش ویژه این جشنواره در قالب مقاومت و بیداری اسلامی برگزار شد.

وی در خصوص شرایط این جشنواره گفت: بخش شعر سوگواره در دو گروه سنی نوجوانان (۱۲ تا ۲۰ سال) و جوانان (۲۰ تا ۴۰ سال) برگزار می‌شود.

دولت آبادی عنوان کرد: اشعار ارسالی در سه بخش سپید و کلاسیک و مناجات نامه، ارزیابی و داوری خواهد شد هر شاعر می تواند در هر بخش ۲ اثر ارسال کند، آثار ارسالی نباید در مجموعه‌ای چاپ شده باشد، اشعار ارسالی در قالب فایل word با خط B nazarian اندازه ۱۴ باشد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد مهلت ثبت نام و ارسال آثار را ۲۰مهر ماه دانست و عنوان کرد: زمان بازبینی و داوری آثار ۲۳ مهرماه است و زمان اعلام پذیرفته شدگان و اختتامیه ۲۳مهرماه خواهد بود.

وی بیان کرد: به نفر اول این سوگواره در قالب شعر ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی به همراه تندیس سوگواره، نفر دوم در قالب شعر ۱۵ میلیون ریال به همراه لوح تقدیر و نفر سوم ۱۰ میلیارد ریال به همراه لوح و ۳ نفر شایسته تقدیر به همراه ۵ میلیون ریال است.

مدیر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کهگیلویه و بویراحمد به جایزه ویژه بخش مقاومت و بیداری اسلامی گفت: نفر اول این بخش ۲۰ میلیون ریال به همراه لوح و تندیس خواهد بود که در مجموع ۲۴۰ میلیون ریال برای این جشنواره تعیین شده است.

وی بیان کرد: تاریخ ثبت، نام ثبت کننده، نام کانون، نام اثر، موضوع، مفاهیم و ارزش های عاشورا و اربعین، ادعیه در شعر آیینی ،مناجات و مفاهیم قرآن و عترت، شعر آیینی و مقاومت، بیداری اسلامی مد نظر باشد، بارگزاری فایل الزاما به صورت word باشد و با خط nazanin B اندازه ۱۴ باشد.

دولت آبادی در پایان خاطرنشان کرد: متقاضیان در بخش ویژه بیداری اسلامی محدودیت سنی ندارد، ضمن اینکه تعهد نامه حق چاپ و انتشار در صورت برگزیده شدن بارگذاری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ... IR ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۰
    1 0
    کجا بارگذاری بشه؟