شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
عواقب جریان مثبت اندیشی در اردکان تبیین و بررسی شد

نشست علمی- پژوهشی «جریان شناسی انحرافات معاصر با تأکید بر جریان مثبت اندیشی»، با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) و مرکز تخصصی فقه و اصول اردکان برگزار شد.

به گزارش خبر گزاری حوزه از یزد، حجت الاسلام محسن شریعتی  در نشست «جریان شناسی انحرافات معاصر با تأکید بر جریان مثبت اندیشی» گفت: دین اسلام دین کاربردی است و به همین دلیل انحرافات بیشتری در آن صورت می گیرد. متاسفانه یکی از معضلات و مشکلاتی که در جامعه امروز وجود دارد و مردم را به دام انداخته است همین جریان ها و گروه های انحرافی است .

وی افزود: وظیفه ی ما در این جریان شناسی مدیریت فوق فعال است تا نتوانند این گروه ها پیشرفت کنند.

کارشناس مذهبی ادامه داد: برخی از انحرافات و خرافاتی که در جامعه به وجود آمده است: وسواس، فال گیری و رمالی، چشم سوم، کف بینی، حس ششم و... می باشد و بعضی از اشکالات وارده به این انحرافات اغراق گویی، عدم نتیجه دادن، خراب تر کردن زندگی مردم، ابهام گویی و همچنین که خیلی از مباحثی که مطرح می کنند خلاف عقل و دین است.

شریعتی در ادامه با اشاره به اینکه مفهوم روانشناسی مثبت اندیشی از طریق مارتین سلیگمن، روانشناسی که روی افسردگی تحقیق می کرد، رایج شد، افزود:  او دیدگاه های متفاوتی را برای مقابله با مشکلات مختلف، موقعیت ها و نابهنجاری ها پیدا کرد و معتقد بود مثبت اندیشی نتایج و عواقب جبران ناپذیری چون سلب اختیار از انسان، خود محوری و انسان محوری، اصالت انسان(خروج از حاکمیت خدا) و همچنین یک جریان انحرافی مناسب دنیا  و فرهنگ غرب است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha