جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان فارس برنامه های در دست اقدام را مورد توجه قرار داد و اجرای طرح استانی رتبه بندی مدارس علمیه استان فارس، توسعه مدارس امین که بنا است به هزار و ۵۰۰ مدرسه برسد، تاسیس مدارس معارف حوزوی در استان را از جمله برنامه ها اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی حوزه های علمیه خواهران و برادران استان فارس که در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، با اشاره به فعالیت های حوزه عاستان در یک سال گذشته، اظهار کرد: تدوین و نهایی کردن برش استانی برنامه پنج ساله و ارسال آن به ستاد مدیریت حوزه های علمیه و تایید و ابلاغ آن به استان یکی از فعالیت هایی بود که در سال گذشته انجام شد.

وی در ادامه، برگزاری اجلاسیه مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی حوزه علمیه استان فارس در مشهد مقدس را از دیگر فعالیت های حوزه استان در سال گذشته اعلام کرد و افزود: پیگیری واکسیناسیون اساتید، کادر و طلاب در کنار دانشجویان و دیگر اقشار و اصناف جامعه نیز صورت گرفت.

عضو جامعه روحانیت شیراز به سایر فعالیت های حوزه فارس در بخش آموزش اشاره و خاطرنشان کرد: اجرای طرح هدفمندی مدارس علمیه شیراز با عنوان طرح تمرکزگرایی تخصص محور، افزایش چهار رشته تخصصی به دیگر رشته های موجود در استان، برگزاری کلاس های حضوری و مجازی متناسب با ایام کرونایی همراه با سیاست های ستاد مبارزه با کرونا، تاسیس و پیگیری اجرایی شدن مدرسه تخصصی امام رضا(ع) در راستای تقویت سطوح عالی حوزه علمیه استان، برگزاری دوره تابستانه که در سال گذشته به دلیل کرونا تعطیل شده بود با حضور ۶۵۰ نفر از طلاب از اقدامات انجام شده در سال گذشته بود.

وی برگزاری نشست های علمی، کرسی های آزاد اندیشی و امضای تفاهم نامه با مجموعه های پژوهشی را از فعالیت های بخش پژوهشی حوزه علمیه فارس برشمرد و گفت:  در بخش تبلیغ نیز توسعه مدارس امین را در دستور کار داشته ایم که از ۵۴ مدرسه به ۱۳۴ مدرسه رسیده است. همچنین برگزاری کلاس های عربی و انگلیسی برای طلاب زبان آموز بخشی از فعالیت های تبلیغی حوزه استان است.

حجت الاسلام والمسلمین استوارمیمندی برنامه های در دست اقدام حوزه علمیه فارس در سال جاری را مورد توجه قرار داد و بیان کرد: برگزاری نشست مسئولان حوزه علمیه فارس، طرح استانی رتبه بندی مدارس علمیه، توسعه مدارس امین که بنا است به هزار و ۵۰۰ مدرسه برسد، تاسیس مدارس معارف حوزوی در استان و توسعه و تقویت پایگاه های حبل المتین، اجرای سند برنامه پنج ساله حوزه علمیه استان از جمله فعالیت های در دست اقدام است تا به قله های تعالی علمی و معنوی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • فاطمه صادق پور IR ۰۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام علیکم، من میخواستم در طرح امین مدارس شرکت کنم، چکار باید بکنم.
  • اکبر IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۳
    0 0
    متاسفانه کاری در این مدت کردند و با انتخاب افرادی که صلاحیت اداره حوزه را ندارند ،تعداد طلاب انگشت شمار شده که گاهی یک کلاس یک طلبه دارد، آقای استوار باید اول به فکر جذب طلاب باشند