پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
رضا نوری

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی گفت: در دوره کنونی فراگیری فساد و گسترش شبهات و انحرافات توسط جبهه استکبار، ایفای رسالت حوزه و روحانیت را دشوارتر از گذشته کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری، امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید حوزه علمیه استان، با بیان اینکه ایفای رسالت روحانیت در عصر فعلی دشوارتر از گذشته شده است، گفت: در دنیای امروز فساد، فراگیر شده و این موضوع کار را سخت کرده است.

وی افزود: حدود ۵ هزار عرفان نوظهور و انحرافی، ظلم و تجاوز فزاینده به حق انسان‌ها و مظلومین، جنایت‌های فراوان علیه ملت‌های مظلوم دنیا، کشت و کشتار در گوشه و کنار دنیا، بی‌خانمان کردن انسان‌ها، تحقیر و توهین به مردم و سایر جنایت‌های استکباری وضعیت فعلی دنیا را به اینجا رسانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: از سوی دیگر امروز رسانه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند که اغلب این رسانه‌ها نیز در دست دشمنان دین خداوند و اهل‌بیت (ع) و اسلام ناب هستند.

وی ادامه داد: اگرچه این رسانه‌ها گردش اطلاعات را سریع‌تر و راحت‌تر کرده و فکر و عمل جامعه و جوانان را هدایت می‌کنند، اما از آنجا که اغلب این رسانه‌ها و فضای مجازی در خدمت دشمن و استکبار بوده و مسیر ناصوابی را پیگیری می‌کنند؛ فساد گستری و لجن پراکنی آن‌ها روزبه‌روز بیشتر شده و شبهات و انحرافات هوشمندانه‌تری را ترویج می‌دهند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمن بسیاری از این مسائل را در قالب‌های زیبای هنر و فیلم و با بسته‌بندی‌های شکیل ارائه می‌دهد؛ به‌گونه‌ای که بسیاری از افرادی که اطلاعات اندکی دارند، جذب این تولیدات شده و تأثیر می‌پذیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: علاوه بر این برخی در این میان پیاده‌نظام جبهه استکباری شده و به نام عالم و کارشناس دینی و عنصر فرهنگی شبهات دشمن را در جامعه پراکنده می‌کنند.

وی با بیان اینکه فرقه‌های انحرافی و خوانش های نادرست از اسلام به‌واسطه فعالیت همین عناصر خودفروخته به‌ظاهر مسلمان ایجاد و ترویج می‌شود، گفت: به‌عنوان نمونه جوان عربستانی مسلمان و محب اهل‌بیت (ع) بود؛ اما نظام استکباری عده‌ای از همین مسلمانان بی‌بصیرت را به‌عنوان عالم دین به میدان آورد و این بلای وهابیت و تکفیری را ایجاد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری افزود: وقتی این موارد و شرایط را می‌بینیم متوجه سختی کار علمای دین نسبت به گذشته می‌شویم که در این دنیای پر از ظلم و جنایت و شبهه باید فعالیت کرده و بستر را برای ظهور امام زمان (عج) آماده کنند.

وی در ادامه با اشاره به تکالیف طلاب در این عرصه، با بیان اینکه خوب و عمیق درس خواندن نخستین تکلیف طلبه در این مسیر است، اظهار کرد: همچنین طلبه و روحانی باید نسبت به اوضاع زمانه شناخت داشته باشد؛ زیرا دیگر امروز رسالت شما تنها مسجد رفتن و گفتن چند مسئله شرعی نیست؛ بلکه مسائل و شبهات جدید و مستحدثات زمانه، دایره نیاز علمی و عملی فرد روحانی را گسترده‌تر کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: امروز باید در حوزه‌های مختلف و زمینه‌های جدید و مبتلابه جامعه ازجمله در حوزه‌های گوناگون علوم انسانی، روحانیان صاحب‌نظری داشته باشیم که بتوانند مشکلات و کاستی‌های موجود در سازوکارهای جدید را از منظر دینی پاسخ داده و کار تخصصی انجام دهند.

وی در خاتمه با بیان اینکه شناسایی و شناساندن دام‌های دشمن به مردم دیگر رسالت طلاب و حوزویان است، افزود: در مسیر ایفای صحیح رسالت طلبگی مهم‌ترین لازمه، برخورداری از تقوا و تزکیه نفس است، ازاین‌رو باید مهم‌ترین درس ما در حوزه علمیه درس اخلاق باشد و مدیران و متولیان حوزه نیز نسبت به اخلاق و رفتار طلاب اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha