پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
حضرت رقیه(س) نمونه والای تربیت مکتب اهل بیت(ع) می باشد

حوزه/ مسئول مبلغان مدرسه علمیه معصومیه شهرستان نهاوند گفت: این که یک دختر سه ساله می تواند در تاریخ تاثیرگذار باشد و بعد از گذشت چندین قرن از ایشان یاد می شود، نشان از اهداف والای تربیتی اهل بیت(ع) دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از همدان، زهرا ملکوتی، مسئول مبلغان مدرسه علمیّه معصومیّه شهرستان نهاوند، در مراسمی که به مناسبت  سالروز شهادت حضرت رقیه(س) در این مدرسه برگزار شد، ضمن تسلیّت ایّام اسارت اهل بیت رسول خدا(ص)، این طفل سه ساله را یکی از اسناد مظلومیّت آل الله دانست و اظهارکرد: شیوه تربیت حضرت رقیه(س) بهترین الگو برای تربیت دینی فرزندان است.

وی دادامه داد: این که یک دختر سه ساله می تواند در تاریخ تاثیرگذار باشد و بعد از گذشت چندین قرن از ایشان یاد می شود، نشان از اهداف والای تربیتی اهل بیت(ع) دارد.

مسئول مبلغان مدرسه علمیه معصومیه نهاوند افزود: در زیارت عاشورا دو نوع لعن وجود دارد که شامل؛ لعن عام ولعن خاص می باشد که لعن عام شامل تمام کسانی می باشد که در زمینه سازی و همراهی در به شهادت رساندن حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان نقش اساسی داشتند و همچنین تمام کوردلانی که از دشمنان اهل بیت(ع) تبعیت کردند.

وی در پایان به سجده زیارت عاشورا و برکات آن اشاره کرد و بیان داشت: در این سجده، در مقام شکرگزاری قرار می گیریم و به دنبال شفاعت بزرگ هستیم تا به مقام قرب الهی برسیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha