دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
معرک نژاد

حوزه/ سیدعلی معرک نژاد از برگزاری یادمان یکصدویازدهمین سالگرد رحلت فیلسوف و فقیه آیت الله جهانگیرخان قشقایی خبر داد.

سید علی معرک نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد به عنوان مجموعه‌ای مذهبی و دینی در کشور شناخته می‌شود، معنویت در مجموعه تخت فولاد از دیگر شاخصه‌های این مجموعه مهم، پررنگ تر است.

وی با اشاره به مدفون بودن عالمان بزرگ دینی در تخت فولاد تاکید کرد: تخت فولاد اصفهان به عنوان دومین قبرستان بزرگ جهان اسلام بعد از وادی السلام در نجف محسوب می شود.

مدیر مجموعه فرهنگی تخت فولاد اصفهان با بیان اینکه معنویت تخت فولاد متاثر از عوامل زیادی است گفت:لذا گرامیداشت عالمان دینی که روزگاری به عنوان مرجع عالم تشیّع محسوب می شدند، برهمه ما یک رسالت است.

وی افزود: برهمین اساس یادمان یکصد و یازدهمین سالگرد رحلت فیلسوف و فقیه ربانی آیت الله جهانگیرخان قشقایی روز جمعه مورخ ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۱ صبح واقع در تخت فولاد، تکیه جهانگیرخان قشقایی با حضور مسئولان شهری و دینی برگزار خواهد شد.

معرک نژاد از پخش این مراسم به صورت زنده از طریق صفحه اینستاگرام مجموعه تخت فولاد به آدرس https://instagram.com/takhtefoulad_ir خبر داد.

گفتنی است، حکیم میرزاجهانگیرخان قشقایی متولد روستای کزن در شهرستان سمیرم، پدرش از طایفه دره‌شوری در ایل قشقائی و مادرش اهل شهرستان دهاقان و دختر یکی از خوانین این شهر بود. او تا چهل‌سالگی، مانند دیگر مردم شهر سمیرم به دامداری مشغول بود اما زمانی که برای خرید از بازار اصفهان و تعمیر تار به آنجا رفته بود، علاقه‌مند آموختن در حوزه علمیه ی صدر اصفهان شد و پس از مدتی از مدرسان آن شد و تا آخر عمرش در آنجا ماند. او در علوم دینی، فلسفه و عرفان صاحب نظر بود.

یکصدویازدهمین سالگرد رحلت آیت الله جهانگیرخان قشقایی برگزار می شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha