جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد نجفی زاده

حوزه/ عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه زمان‌شناسی لازمه ایفای رسالت طلبگی است، گفت: نمونه‌های فراوانی در تاریخ داریم که برخی می‌توانستند برای دین خدا یک لشکر باشند، اما به خاطر اینکه درک درستی از زمان نداشتند، منحرف شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد نجفی زاده، عضو شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست با شماری از طلاب استان، بر زمان‌شناسی و مخاطب شناسی حوزویان تأکید کرد.

وی افزود: ما در حساس‌ترین، ویژه‌ترین، شیرین‌ترین و بهترین برهه تاریخی قرار گرفته‌ایم و به بیان امام خامنه‌ای: «جوان‌های عزیز، بچه‌های عزیز من! فردا مال شما است. آینده مال شما است. شمایید که باید این تاریخ را با عزتش محفوظ نگهدارید. فردا مال شما است. شمایید که بار مسئولیت را بر دوش دارید. آینده مال شما است. خرمشهرها در پیش است».

حجت‌الاسلام نجفی زاده در ادامه با بیان اینکه یکی از خصوصیت‌هایی که در مؤمن حقیقی وجود دارد این است که مؤمن زمان‌شناس است، گفت: به بیان امام صادق (ع)«الْعَالِمُ بِزَمَانِهِ لَا تَهْجُمُ عَلَیْهِ اللَّوَابِسُ»؛ یعنی کسی که زمان خودش را می‌شناسد مشکلات و تاریکی‌ها به او حمله نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: بسیاری از انسان‌های خوب، بااستعداد و مؤمن فقط و فقط به دلیل اینکه زمان خودشان را نشناختند یا منحرف و یا متوقف شدند؛ استعدادهای بی‌نهایتی که داشتند را تلف کردند و نتوانستند از آن استعدادها استفاده کنند و موضع‌گیری‌های غلط و تصمیم‌های نادرست باعث شد که ضربه‌های سنگینی به دین خدا و اهل‌بیت (ع) بزنند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده ادامه داد: در تاریخ از این نوع خواص زیاد سراغ داریم، خواصی که می‌توانستند یک لشکر برای دین خدا باشند، اما به خاطر اینکه درک درستی از زمان نداشتند یا به‌اندازه کافی خودسازی نکرده بودند، منحرف شدند، یا رشدشان متوقف شد و نتوانستند از آن استعداد بی‌نهایتی که خداوند به آن‌ها داده، استفاده کنند. در واقع عالمان، مجاهدان، مبارزان و انقلابیون بی‌بصیرت، ضربه‌های سنگین و فوق‌العاده‌ای به روند رشد دین خدا زدند و می‌زنند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه ما در حساس‌ترین، ویژه‌ترین، شیرین‌ترین و بهترین برهه تاریخی قرار گرفتیم به این معنا است که اگر کسی فهمی از زمان فعلی داشته باشد، شب و روز خدا را شکر می‌کند که این زمان به دنیا آمده است و این زمان را درک کرده است.

حجت‌الاسلام نجفی زاده اظهار کرد: خداوند متعال در قرآن این را بارها به ما بشارت می‌دهد، حتی در مورد دین پیامبر نیز همین را می‌فرماید: «هُوَ الَّذی أَرسَلَ رَسولَهُ بِالهُدی وَدینِ الحَقِّ لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کلِّهِ وَلَو کرِهَ المُشرِکونَ»، او کسی است که پیامبر خودش را با هدایت و دین حق فرستاد تا به این اتفاق منجر شود: «لِیُظهِرَهُ عَلَی الدّینِ کلِّهِ» تا دین این پیامبر بر همه ادیان غلبه کند؛ این مژده است و بشارت می‌دهد که این دین غلبه می‌کند.

وی افزود: قرآن آینده را شفاف برای صالحان و مؤمنین می‌گوید؛ همه انبیا گفته‌اند و پیامبر هم برای پیروان خودش تا آخر این مژده را می‌گوید. همه کتاب‌های آسمانی قبلی گفته‌اند و هم خود قرآن هم این بشارت را می‌دهد که این دین جاودانه است، این دین تا قیامت برپا خواهد بود و بر همه ادیان غلبه می‌کند.

حجت‌الاسلام نجفی زاده گفت: قرآن خیلی شفاف می‌گوید: «وَ نُرِیدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَی الَّذِینَ اسْتُضْعِفُوا فِی الْأَرْضِ وَ نَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَ نَجْعَلَهُمُ الْوارِثِینَ». فهم و باور این مهم که در حقیقت فهم زمان است به‌ویژه برای طلاب و روحانیان بسیار مهم است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha