جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
پیاده روی اربعین

حوزه/مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس همایش نکوداشت و تجلیل بیش از یک میلیون رزمنده دوران دفاع مقدس است که ۳۰ شهریور به صورت مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از یاسوج، سرهنگ امیر عباس آسمند، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و گفت: در هفته دفاع مقدس ۱۶۶ عنوان برنامه در قالب ۷۲۳ ریز برنامه با شعار ما مقتدریم در سراسر استان پیش‌بینی شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: مهمترین برنامه هفته دفاع مقدس همایش نکوداشت و تجلیل از بیش از یک میلیون رزمندگان دوران دفاع مقدس است که ۳۰ شهریور به صورت مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود که در سطح استان از ۴ هزار رزمنده و پیشکسوت دفاع مقدس تجلیل می‌شود.

آسمند با بیان اینکه همه زمینه‌ها برگزاری این همایش در ۹ شهرستان فراهم شده است، گفت: این همایش در سالن حکیم جرجانی یاسوج از ساعت ۷ تا ۹ صبح برگزار می‌شود و استاندار، نماینده ولی فقیه و فرمانده سپاه فتح سخنرانی خواهند کرد.

وی بیان کرد: تجلیل از خانواده شهدا و رژه خودرویی با حضور همه ادارات و سازمان‌ها، رونمایی از چند کتاب در حوزه ارشاد، بنیاد حفظ آثار و حوزه هنری از دیگر برنامه‌های این هفته است.

آسمند ادامه داد: امسال برای ۶۰ کتاب برنامه‌ریزی کردیم که مراحل پیاده‌سازی ۴۰ عنوان کتاب انجام گرفت و ۸ کتاب به نتیجه رسیده است.

وی بیان کرد: رونمایی از تولیدات فضای مجازی شامل موشن گرافی، نرم‌افزار اندروید و ...،تجلیل از خانواده شهدا و ایثارگر در طول هفته توسط ادارات و سازمان‌ها و رونمایی از سامانه کتابخانه دیجیتال استان کهگیلویه و بویراحمد، یادمان شهدای گمنام، زنگ ایثار و مقاومت، برگزاری مسابقات کتابخوانی و سواد رسانه‌ای و شب شعر با شهدا از برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در هفته دفاع مقدس اردوهای جهادی، شب‌های شیدایی با مشارکت صدا و سیما، نشست‌های بصیرتی برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، جشنواره اسوه صبر و مقاومت وکلنگ‌زنی طرح‌های عمرانی را برگزار خواهیم کرد.

آسمند با اشاره به تجلیل از پزشکان و شهدای سلامت و اجرای طرح شهید سلیمانی در مبارزه با بیماری کرونا، گفت: در صورت فراهم بودن شرایط عملیات بیت‌المقدس بازسازی می‌شود.

وی همچنین به آخرین وضعیت موزه دفاع مقدس اشاره و عنوان کرد: ۲ میلیارد به صورت استانی و ۶ میلیارد به صورت ملی به این پروژه اختصاص یافت که پیش‌بینی می‌شود امسال سایت موزه دفاع مقدس آغاز می‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از برنامه‌ریزی برای ۳ هزار مصاحبه در قالب تاریخ شفاهی خبر داد و خاطرنشان کرد: تاکنون مصاحبه ۲۲ رزمنده در ۱۵۳ ساعت انجام شده که به زودی پیاده‌سازی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha