شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
طاهرخانی قزوین

حوزه / رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین گفت: اربعین امسال با محدودیت های متعددی روبرو شده است و از استان قزوین تنها ۷۰۰ نفر از موکب داران در این مراسم حضور پیدا خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، مهدی طاهرخانی، ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان قزوین گفت:  در سال های اخیر که  دشمنان اسلام و قرآن با ایجاد گروه های تکفیری و داعشی به نام اسلام و انتشار تصاویر جنایت های آنان، سعی در مخدوش کردن چهره اسلام دارند، حرکت عظیم و بی نظیر زائران پیاده اربعین حسینی  اربعین، همه توطئه های دشمنان را خنثی می کند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین ادامه داد: مراسم اربعین حسینی موضوعی است که هر چه از آن می گذرد بیشتر مورد توجه قرار می گیرد و کهنه نمی شود و از یادها نمی رود، چرا که به وسیله این نهضت، آحاد مردم جهان می توانند  برابر دشمنان ایستادگی کرده و عظمت و بزرگی آزادی خواهان و ظلم ستیزان سراسر جهان را محقق نمایند.

 وی ادامه داد: مردم استان قزوین با هدایا و نزورات نقدی، واگذاری املاک و… در کنار ستاد ایستاده‌اند و علی رقم مشکلات اقتصادی کمک‌ها به ستاد کاهش نداشته است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین تصریح کرد: تمامی موکب ها و خادمان اربعین باید ۲ دُز واکسن و تست کرونا را انجام داده باشند؛ استان قزوین جزو استان های پیشقدم در این زمینه است.

طاهرخانی اظهار کرد: اربعین امسال با محدودیت های متعددی روبه رو شده است و از استان قزوین تنها ۷۰۰ نفر از موکب داران در این مراسم معنوی حضور پیدا خواهند کرد

 وی اظهار کرد: امسال طرح بنای نور با هماهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین و بانک رسالت استان در حال اجرا است که با توجه به این هماهنگی شهروندان می توانند از مبلغ ۲ میلیون تا ۱۵۰ میلیون تومان از تسهیلات بانکی استفاده کرده و برای بازسازی عتبات کمک کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات و عالیات استان قزوین عنوان کرد: امروز شاهد هستیم که بسیاری از حرم های شریف به نحو شایسته‌ای در حال بازسازی و تکمیل برای زائران و مشتاقان است و پس از ساخت صحن حضرت زهرا (س)، شبستان حضرت زینب(س) در شهر کربلا حد فاصل قتلگاه، خیمه گاه و تل زینبیه شروع به ساخت شد که امروز شاهد پیشرفت ۷۰ درصدی آن هستیم و امیدواریم به زودی به بهره برداری برسد.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha