پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
احادیث طبی

حوزه/ نشست علمی" اعتبار سنجی احادیث طبی" با حضور کارشناسان مذهبی و طبی از سوی مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه به صورت وبینار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست علمی" اعتبار سنجی احادیث طبی" با حضور کارشناسان مذهبی و طبی از سوی مرکز مطالعات پاسخگویی به شبهات حوزه های علمیه به صورت وبینار برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین سعید باقری استاد حوزه و دانشگاه و دکتر غلامرضا نورمحمدی دانش آموخته دوره خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم و دکترای پزشکی به بیان احادیث و روایات مربوط در حوزه طب و فقه پرداختند.

دکتر غلامرضا نورمحمدی در این نشست به بیان مسائلی از جمله اولین کتاب مستقل در زمینه طب مشهور به عنوان رساله ذهبیه امام رضا(ع) پرداخت.

وی همچنین به وجود مباحث طبی در احادیث نبوی و ائمه اطهار(ع) پرداخت که که دین مبین اسلام، آموزه ‏های فراوانی درباره انسان و زیست جسمی و روانی وی ارائه کرده  است؛ به گونه‏ ای که محدثان و ناقلان حدیث را بر آن داشت که به تألیفاتی مستقل با عنوان «کتاب الطب» و مباحث مربوط به آن بپردازند.


حجت الاسلام و المسلمین سعید باقری استاد حوزه و دانشگاه نیز در این نشست به مباحث طب در آیات و روایات پرداخت که قرائنی از جمله علوم حدیثی، متنی ، منبعی، سندی، جامع‌نگری و تجربی در اعتبار سنجی احادیث طبی موثر است.

313/61

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha