پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
شریفی

حوزه/ یک تهیه‌کننده گفت: با کم کاری‌هایی که در سینمای دفاع مقدس صورت گرفته می‌توان گفت این گونه فیلمسازی به فراموشی سپرده شده است.

امیرحسین شریفی، تهیه کننده سینما در گفتگو با خبرگزاری حوزه، سینما را در پرداختن به موضوعات دفاع مقدسی ناموفق توصیف کرد و گفت: متاسفانه در چهار دهه گذشته نتوانستیم در پرداختن به موضوعات دفاع مقدسی آنگونه که باید موفقیت کسب کنیم. این کم‌کاری تا به آنجا پیش رفته که می توان ادعا کرد این دست فیلم ها به فراموشی سپرده شده است.

وی افزود: نکته تاسف آورتر اینکه با وضعیتی که در سالهای اخیر شاهدش هستیم، نباید امیدی به موفقیت این گونه سینمایی داشت!

این تهیه‌کننده ادامه داد: سوالی از مدیران سینمایی دارم. آیا قرار این نبود که رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان جانبازان و شهدا را در سینما نشان دهیم؟ اگر چنین پیمانی بسته شده، چرا امروز دیگر این دست تولیدات آنچنان که باید نمودی در سینمای ایران ندارد؟

وی اضافه کرد: با این کم کاری تنها می توان یک نتیجه گرفت، آن هم اینکه نتوانستیم قدردان فداکاری هایی که برایمان شده، باشیم در حالیکه امنیت مان را مدیون ایثار رزمندگان هستیم.

شریفی با بیان اینکه مدیران سینمایی راحت‌طلب شده‌اند، اظهار کرد: از آسیب‌های جدی امروز سینمای کشورمان می توان به راحت‌طلبی مدیران اشاره کرد. ترجیح مدیران این است که به جای تولید کارهای دفاع مقدسی فیلم های آپارتمانی و سرگرم کننده تولید کند، البته همیشه قول های بسیاری برای توجه به سینمای دفاع مقدس از سوی مدیران داده شده اما این ادعاها هیچگاه به عمل نزدیک نشده است.

وی درباره نقش بخش خصوصی در افول پیش آمده سینمای دفاع مقدس چنین توضیح داد: بخش خصوصی و مستقل سینما به لحاظ مالی امکان فعالیت در این حوزه را ندارد چون هزینه‌های تولید بسیار بالاست و ساخت یک فیلم دفاع مقدسی شاید از توان بخش خصوصی خارج باشد ولیکن باید این نکته را مدنظر داشت که تولیدات دفاع مقدسی زمانی جزء کارهای پرفروش سینما بودند برای همین اگر در این زمینه سرمایه گذاری لازم صورت گیرد مطمئن باشید درآمدزایی اقتصادی نیز فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    من به عنوان کسی که در جنگ حضور داشته و به خاطر علاقه به امور نظامی خیلی از فیلم های جنگی را دیده ام در بسیاری از این فیلم ها چنان از واقعیت جنگ دور شده اند که برای امثال ما مایه ی تمسخر است واقعیت جنگ تو دوتا فیلم عروسی خوبان و آزانس شیشه ای را میتوان دید و بقیه بیشتر فیلم اکشن است