شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
پناهیان

حوزه/ سخنران مطرح کشوری با تأکید بر این که هر فرد در هر نقطه و مکانی که می تواند کاری را برای امام حسین(ع) انجام دهد باید نسبت به آن اقدام کند، گفت: بیاییم و حالا که نتوانستیم به پیاده روی اربعین برویم فضای شهرها و محله‌های خود را حسینی و اربعینی کنیم تا همه دلها روانه حرم امام حسین(ع) شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان در ویژه برنامه قرار عاشقی که به مناسبت اربعین حسینی و با محوریت «قافله عشق و جاماندگان اربعین حسینی»، پیش از ظهر یکشنبه ۴ مهرماه ۱۴۰۰ از مقابل گنبد و بارگاه نورانی اباعبدالله الحسین(ع) برگزار و به صورت زنده از طریق لایو مراسمات مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران پخش شد، به تشریح ۲ ویژگی بسیار مهم در دین پرداخت.

وی با بیان این که در دین ۲ ویژگی بسیار مهم وجود دارد که در خارج از دین نیست، اظهار داشت: یکی از این ویژگی‌ها «توبه و امکان جبران اشتباه» در حد تبدیل سیئات به حسنات است، یعنی با توبه، می توانیم هم موقعیت های از دست رفته خود را جبران کنیم و به مسیر الهی برگردیم در حالی که این مسئله در خارج از دین وجود ندارد و یا امکان بازگشت و جبران خطا میسر نیست.

این کارشناس مذهبی، دومین ویژگی مهم در دین را «نیت» عنوان کرد و افزود: نیت در کارها بسیار اهمیت دارد و گاهی مقدرات الهی براساس نیات انسان ها برای آنها رقم می خورد.

وی ادامه داد: کسانی که امسال از زیارت اربعین محروم شدند و به نوعی نتوانستند در پیاده روی اربعین حضور داشته باشند، با نیت امام حسین(ع) را زیارت کنند، چون نیت راه را باز خواهد کرد و کمک می کند انسان بیش از پیش به اهل بیت علیهم السلام نزدیک شود و این نزدیکی قلب و روح انسان را آرام می کند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با تأکید بر این که هر فرد در هر نقطه و مکانی که می تواند کاری را برای امام حسین(ع) انجام دهد باید نسبت به آن اقدام کند، خاطرنشان کرد: حالا که نتوانستیم به پیاده روی اربعین برویم، فضای شهرها و محله های خود را حسینی و اربعینی کنیم تا همه دلها روانه حرم امام حسین(ع) شود.

وی شرکت در تجمع های عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی و بزرگداشت اربعین حسینی با برپایی روضه و قرائت زیارتنامه را نیز با اهمیت دانست و گفت: اگر کسی برای اربعین حسینی به زحمت بیفتد عیبی ندارد و از کرامات این مهم بهره مند خواهد شد.

این کارشناس مذهبی، در پایان با بیان این که حضرت زینب کبری(س) و اهل بیت اباعبدالله الحسین(ع) تا به کربلا برسند در مدت ۴۰ روز زحمت ها و سختی های فراوانی را متحمل شدند، بیان داشت: شاید یک درصد و یا کمتر از آن، مصیبت های اهل بیت سیدالشهدا(ع) به گوش ما رسیده که روضه ای عظیم است؛ لذا ما نیز باید برای امام حسین(ع) و راه و مکتب ایشان سختی ها را تحمل کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha