جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسامی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسامی با گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: فرزندان و یاران خمینی کبیر با اتکا به ایمان و اعتقاد به جهاد و شهادت نه‌تنها صدام بعثی، بلکه نظام سلطه را زمین‌گیر کردند و چنان درس عبرتی به آن‌ها دادند که برای همیشه در تاریخ بشریت ثبت شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، حجت الاسلام والمسلمین فاضل حسامی، مدیر حوزه خواهران استان مرکزی امروز در جمع کارمندان مدیریت حوزه خواهران استان، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: تقارن زیبای جهاد و شهادت با آغاز فصل تعلیم تربیت در پرتو تزکیه و معنویت بسیار مبارک است.

وی افزود: اگر بخواهیم دفاع مقدس را مورد بازخوانی و تجزیه‌ و تحلیل قرار دهیم از زوایای متعددی قابل ارزیابی است؛ دفاع مقدس اگرچه به‌ ظاهر یک بازه زمانی هشت‌ساله را به خود اختصاص داد، اما نباید غافل شد زمزمه‌های آن به قبل‌از سال ۵۹ برمی‌گردد حتی تا قبل‌ از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی.

حجت الاسلام والمسلمین حسامی خاطر نشان کرد:  در همان سال‌های ابتدایی انقلاب، تحرکاتی از ناحیه نظام بعثی عراق صورت می‌گرفت. نظام سلطه و در راس آن آمریکای جنایت‌کار تصور می‌کرد که با حمایت از صدام و حکومت جبار بعثی و با تکیه‌ بر کینه دیرینه آنان و شعله‌ور ساختن آن کینه می‌تواند یک نبرد مخفیانه با انقلاب اسلامی ایران انجام دهد.

مدیر حوزه خواهران استان مرکزی ادامه داد: آمریکا فکر می کرد می تواند حکومت بعثی عراق را تهییج کرده تا با انجام برخی عملیات‌ها انقلاب اسلامی را زمین‌گیر کند، از این رو حمایت‌های گوناگون سیاسی‌، اقتصادی، اطلاعاتی و نظامی را  برای حکومت بعثی تدارک دیدند و از سوی دیگر نیز مزدوران خود فروخته و منافقان داخلی زمینه را برای حمله نظامی ارتش بعث عراق فراهم نمودند.

وی افزود: در ابتدای امر این توهم را برای صدام ایجاد کردند که ظرف چند روز جمهوری اسلامی ایران ضعیف‌شده و با شکست روبرو می‌شود و  اگر حکومت در کل سقوط نکند حداقل خوزستان و منابع زرخیزی که دارد از ایران جدا شده و به سرزمین عراق ملحق خواهد شد، اما این توهم در همان قواره توهم باقی ماند.

حجت الاسلام والمسلمین حسامی اظهار کرد:  فرزندان و یاران خمینی کبیر معمار انقلاب اسلامی با اتکا به ایمان و اعتقاد به جهاد و شهادت نه‌تنها صدام بعثی، بلکه نظام سلطه را زمین‌گیر کردند و چنان درس عبرتی به آن‌ها دادند که برای همیشه در تاریخ بشریت به‌عنوان منشور عدالت‌خواهی در برابر ظلم و درسی از کربلای امام حسین(ع) به یادگار خواهد ماند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • رضا IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۶
    0 0
    من افتخار همرزم بودن با شهدا را داشتم ولی اون نسل منقرض شده