پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دفاع مقدس

حوزه/ استاد مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) کلاله گفت: استقامت و پایداری مادران و همسران شهدا حاکی از روح قوی بانوان است که از واقعه کربلا به ارث بردند و این وظیفه همه طلبه‌هاست که پیام دفاع مقدس را به نسل آینده منتقل کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، خانم زینب طاهری در نشست مجازی در جمع طلبه‌های مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(سلام‌اللّه‌علیها) شهرستان کلاله، بیان کرد: ملت ایران هشت سال در یک جنگ تحمیلی با چند کشور قرار گرفت و به دلیل وجود معنویت و برای حفظ اسلام با توسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) و همچنین عدم تجاوزگری و کشورگشایی، دفاع مقدس نام گرفت.

وی افزود: موفقیت در جنگ تحمیلی به عنوان یک پدیده مهم و پیچیده به دلیل وجود ارزش و مفاهیم حاکم بر آن محقق شد.

استاد حوزه ادامه داد: در کنار فرهنگ عبادت که رکن اساسی این جنگ بود، فرهنگ اخلاص و توکل وتوسل به اهل بیت(علیهم‌السلام) که شهدا به آن تاکید می‌کردند، فرهنگ اصالت عمل نه اصالت امکانات بود که موجب پیروزی جمهوری اسلامی شد.

خانم طاهری اظهار کرد: مهم‌ترین جلوه‌های حضور بانوان ایرانی در دفاع مقدس، پشتیبانی و خدماتی آنان، و فراهم آوردن تدارکات لازم برای رزمندگان در جبهه های جنگ بود.

وی با بیان این‌که در آغاز روزهای تهاجم دشمن بعثی، دفاع به صورت خودجوش با مشارکت بانوان صورت گرفت، گفت: همراهی و استقامتی که از سوی مادران و همسران شهدا در جریان جنگ تحمیلی به منصه ظهور رسید در هیچ زمانی سابقه نداشت.

استاد حوزه خواهران در پایان گفت: این ویژگی مادران و همسران شهدا حاکی از روح قوی بانوان است که از واقعه کربلا به ارث بردند و این وظیفه همه طلبه‌هاست که پیام دفاع مقدس را به نسل آینده بدهند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha