دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
جلالی

حوزه/ حجت الاسلام جلالی با تاکید بر ضرورت تشکیل شورای پژوهشی در مدارس، گفت: امسال مدارس علمیه بنا بر تعداد طلبه به چهار گروه تقسیم شدند و متناسب با این گروه ها برنامه پژوهشی تعریف شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام محسن جلالی، پیش از ظهر امروز در نشست ماهانه مدیران مدارس علمیه استان اصفهان با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی، اظهار کرد: برنامه های پژوهشی سال تحصیلی جدید اعلام شده ولی مدارس علمیه بنا برجمعیت آنها به چهار گروه تقسیم شدند و متناسب با این گروها برنامه پژوهشی تعریف شده است.

وی عنوان کرد: تشکیل شورای پژوهشی مدارس در همین ابتدای آغاز به کار سال تحصیلی جدید از مطالبات ما است.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان  ابراز کرد: مدارس گروه یک با جمعیت ۲۰۰نفره به بالا، گروه دوم با جمعیت ۱۰۰تا۱۵۰ نفر، گروه سوم با جمعیت ۵۰تا۱۰۰ و گروه چهارم با جمعیت کمتر از ۵۰ نفر تعریف شده اند.

وی ابراز کرد: برگزاری جشنواره علامه حلی مدرسه ای، ایجاد حلقات پژوهشی چند نفره، ایجاد نشاط تحقیقاتی، نشست های علمی، کرسی نظریه پردازی، کارگاه های آموزشی نرم افزارهای اسلامی، پیگیری وشناسایی و احصاء استعدادهای برتر مدارس و معرفی جامعه نخبگانی مدارس از جمله برنامه های پژوهشی تعریف شده در سال جاری برای مدارس است.

حجت الاسلام جلالی خطاب به مدیران مدارس علمیه خاطرنشان کرد: هر مدرسه علمیه، معاون پژوهشی مجزا وجداگانه از معاون آموزش تعریف کند ومشخص شود.

وی عنوان کرد: تغییرات مکرر معاونین پژوهشی مدارس علمیه به صلاح طلبه ها و مدارس نیست و معاونان پژوهشی به نحوی انتخاب شوند که حداقل چند سال در این سمت باشند.

معاون پژوهش حوزه علمیه اصفهان با اشاره به کنگره اصفهان و توسعه ملی- فرصت هاو چالش های پیش رو  که چندی پیش با محوریت استانداری  و دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد، گفت: کمیته باورهای دینی این کنگره برعهده حوزه علمیه اصفهان گذاشته بود که تحت این کمیته، ۲۴ مقاله از اساتید  و مدیران مختلف حوزه علمیه اصفهان به دبیرخانه کنگره ارسال شد که همگی موفق به کسب نمایه علمی isc شدند.

حجت الاسلام جلالی اشاره ای به برگزاری دروس خارج حوزه علمیه اصفهان در ایام کرونا و شرایط خاص این ایام کرد و گفت: برگزاری دروس خارج مبتنی بر کلاس غیرحضوری قوت خوبی داشته است و براساس تقریر نویسی، حضور و غیاب شده است.

وی بیان کرد: در حال حاضر قریب به ۲۳۰۰ طلبه در درس خارج  فقه اصفهان شرکت می کنند که آمار خوبی از حضور افراد در کلاس های غیر حضوری در طول این مدت داشتیم، البته امیدواریم با آبی شدن رنگ کرونایی شهرها، کلاس های درس خارج هم به روال گذشته خود به صورت حضوری برگزار شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha