چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تجلیل از بانوان طلبه پشتیبان جنگ استان گلستان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان گلستان در جمع بانوان طلبه، گفت: امروز جهاد حوزه‌های علمیه، شناخت زمان، نیازها و موقعیت‌ها و پاسخ به آنها است و «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» در اینجا تفسیر می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی، روز پنجشنبه در آئین تجلیل از ۸ بانوی طلبه ایثارگر گلستانی، با تسلیت ایام اربعین و فرارسیدن رحلت پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و شهادت امام رضا(علیه‌السلام)، بیان کرد: در طول تاریخ ایران معمولاً از بانوانی نام برده می‌شد که وابسته به دربارها و غرب و شرق بودند و به‌طور دقیق نمی‌توان حد و اندازه نقش این بانوان را در آن متون سنجید، اما در حوادث بزرگ کشور مثل نهضت تنباکو، کشف حجاب، جریان ۳۰ تیر و حوادث دیگر، زنان مسلمان نقش‌های بسیار برجسته ای داشتند.

نماینده ولی فقیه در استان گلستان با بیان این‌که از بانوان تاثیرگذار در متون تاریخ ایران نام برده نشده است، افزود:  با ظهور نهضت امام خمینی(رض) و در دوران انقلاب اسلامی، به‌تدریج تمام ملت ایران وارد عرصه انقلاب شدند، به‌ویژه بانوان حضور بسیار پررنگی داشتند که این امر شاید دو علت داشت که خودباوری بانوان بود، البته امام نقش بسیار مهم و موثری در این رابطه داشتند.

امام جمعه گرگان با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان در نهضت اسلامی قبل از انقلاب و یا بعد آن، گفت: بر اساس نظر امام، بانوان حتی در پیروزی انقلاب نقش بسیار حساسی داشتند، شاید اگر آنان نبودند انقلاب به این سرعت پیروز نمی‌شد؛ بانوانی مثل خانم دباغ که حضورشان باعث می‌شد که جوانان و آقایان حضور گسترده‌تر داشته باشند و ایشان حتی تا فلسطین و لبنان آموزش برنامه‌های نظامی و چریکی را دیده بودند.

آیت‌الله نورمفیدی با اشاره به فعالیت‌های بانوان در پشتیبانی دفاع مقدس، ابراز کرد: به تعبیر حضرت امام، «حضور زنان در جریان دفاع مقدس یک هدیه الهی است»؛ ما باید قدر این نعمت را بدانیم و شاکر و سپاسگزار باشیم.

وی با تاکید بر جمع‌آوری خاطرات بانوان در دوران دفاع مقدس و به‌تصویرکشیدن نقش آنان در جنگ تحمیلی، گفت: بانوان به خاطر داشتن حس عاطفی بیشتر و  نوشتن کتاب یا هنرهای دیگر، بهتر می‌توانند خاطرات جنگ را در معرض دید مردم قرار دهند که در این زمینه کمتر کار شده است.

نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری به توطئه‌ها و شبهه‌افکنی‌های دشمنان هم اشاره کرد و توضیح داد: دشمنان امروز در فضای فرهنگی، شبهات فراوانیرا بوجود می‌آورند، در این شرایط، نسل اول انقلاب و شاید حتی نسل دوم از دنیا رفته باشند، اما نسل سه و چهار شرایط نظام شاهنشاهی، فقر و فلاکت‌های اقتصادی و اجتماعی آن روز و حتی نهضت امام، دفاع مقدس و حضور یکپارچه مردم اعم از زن و مرد را ندیدند و دشمن از طریق فضاهای مجازی با سم‌پاشی‌های خود ذهن و فکر جوانان را نقش می‌دهد.

آیت‌الله نورمفیدی تاکید کرد: در این شرایط، باید انقلاب و دوران دفاع مقدس را به اشکالی که برای نسل جدید جاذبه داشته باشد، توضیح داد.

وی به سیره امام خمینی(رض) اشاره کرد و گفت: شناخت مخاطب مهم‌ترین معجزه الهی امام بود و امروز، مبلغان خواهر و برادر نسبت به شناسایی مخاطب و درک زمان تلاش کنند.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهار کرد: امروز جهاد حوزه‌های علمیه، شناخت زمان، نیازها و موقعیت‌ها و پاسخ به آنها است و «مداد العلماء افضل من دماء الشهداء» در اینجا تفسیر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha