جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
photo_2021-10-03_11-16-54.jpg

حوزه/ در آیین آغاز سال تحصیلی مدرسه علمیه خواهران دزفول، بر لزوم فراگیری زبان خارجه توسط طلاب تأکید و مطرح شد: بر طلاب لازم و ضروری است که در کنار کسب علوم حوزوی، حتماً به یکی از زبان‌های خارجی همچون عربی و انگلیسی مسلط شوند؛ چراکه در آینده برای تبلیغ آن‌ها ضرورت دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در خوزستان، آیین افتتاحیه سال تحصیلی مدرسه علمیه الزهراء شهرستان دزفول، ویژه طلاب جدیدالورود مقطع سیکل برگزار شد.

در این مراسم که با حضور «حجت‌الاسلام عطارزاده، مؤسس مدرسه و استاد حوزه و دانشگاه»، «خانم لیله زاده، مدیر سطح دو»، «خانم موجودی، مدیر سطح سه» و دیگر اساتید و کادر مدرسه برگزار شد، بر لزوم رعایت ذی طلبگی تأکید شد.

طلبگی یعنی عشق به خدا و دین خدا

حجت‌الاسلام عطارزاده، خطاب به طلاب جدیدالورود، گفت: طلبگی شغل نیست بلکه عشق به امام زمان(عج) است؛ اگر عاشق هستید طلبگی را ادامه دهید.

وی افزود: طلبگی یعنی عشق به خدا و دین خدا، عشق به ائمه اطهار(ع) و عشق به تربیت فرزندان این سرزمین؛ به همین دلیل کسانی که عاشق طلبگی هستند و برای خداوند و تربیت نسل آینده گام برمی‌دارند، زندگی سراسر رحمت و برکتی خواهند داشت.

حجت‌الاسلام عطارزاده اظهارداشت: بر شما طلاب لازم است که در کنار دروس حوزوی به مطالعه کتب تاریخی، ادبیات، رمان و... بپردازید؛ چراکه طلبه‌ای می‌تواند کاربرد بیشتری داشته باشد که از همه این موضوعات آگاهی داشته باشد.

لزوم فراگیری زبان خارجه توسط طلاب

در ادامه خانم حاجی پهلوان، از اساتید و مشاوران حوزوی، به شرح نکات اخلاقی پرداخت و گفت: خداوند به سبب وجود نقاط مثبت اخلاقی در درون شما طلاب گرامی، شما را برای طلبگی برگزیده است.

وی تصریح کرد: شما طلاب باید این فرصتی که خداوند در اختیارتان گذاشته را غنیمت دانسته و از این فرصت معنوی در جهت رشد و کمال خویش بهره برید.

وی اضافه کرد: مسئولیت شما طلاب زیاد است و باید علاوه بر کسب علوم حوزوی به تهذیب نفس خویشتن بپردازید.

این استاد حوزه، با تأکید بر فراگیری زبان خارجه توسط طلاب، بیان داشت: سفارش من به شما طلاب این است که در کنار کسب علوم حوزوی، حتماً به یکی از زبان‌های خارجی همچون عربی و انگلیسی مسلط شوید؛ چراکه در آینده برای تبلیغ شما ضرورت دارد.

خانم حاجی پهلوان، پیرامون اهمیت دروس حوزوی و مباحثه، اظهارداشت: از فضایی که خداوند برای شما ایجاد کرده استفاده بهینه ببرید تا بتوانید در آینده یک طلبه و مبلغ موفق شوید.

لزوم فراگیری زبان خارجه توسط طلاب

لزوم فراگیری زبان خارجه توسط طلاب

لزوم فراگیری زبان خارجه توسط طلاب

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha