شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
بانوان زینبی سراسر استان

حوزه/ کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه فردگرایی نقطه مقابل نگرش تربیتی در اسلام است، گفت: اسلام در عرصه فرزند آوری به جای تأکید بر تربیت فرد محور بر تربیت تجمیعی و خانواده محور تأکید دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، خانم مؤمنی در رواق حضرت خدیجه سلام الله علیها آستان مقدس بانوی کرامت با بیان اینکه تربیت فرزندان در اسلام تربیت خانواده محور است، نه فردگرا اظهار داشت: در نگرش اسلامی بر خلاف نگرش غربی که به دنبال تربیت فردگرا هستند و فرد در کانون توجه قرارداد در اسلام تربیت تجمیعی و خانواده محور است.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب، امام خامنه ای در بحث تربیت فرزندان قرار نیست.که در خانواده هر فرزند جداگانه و مستقل تربیت شود بلکه تربیت کودک درمحیط خانواده مطابق با نگرش اسلامی باید به صورت تجمیعی و خانواده محور انجام شود.

وی با تأکید براینکه متاسفانه بسیاری از زوج های جوان، با فرزند آوری به این دلیل که تعداد زیاد فرزندان مانع تربیت و رشد صحیح است، مخالف بوده و به تک فرزندی یا دو فرزندی اکتفا می کنند، گفت: این نگرش، نگرشی غلط و خلاف سیره اسلامی و سیره رسول خدا صلی الله علیه و آله و امامان معصوم است.

مؤمنی تصریح کرد: این در حالی است که تاریخ و تجربه نشان می‌دهد، خانواده هایی که ازنعمت فرزندان زیاد برخوردار هستند، محیط چند فرزندی سبب می‌شود که فرزندان اضافه بر قرار گرفتن درمیان چندین خواهر وبرادر در رده سنی خود، از بازی‌ها وشادی‌های کودکانه بهره بیشتری ببرند و همین بازی و حضور در خانواده پر جمعیت عامل موفقیت فرزندان است.

وی ادامه داد: سیره فرزند پروری و فرزند آوری امامان معصوم و دارا بودن خانواده‌های پر جمعیت و موفقیت در تربیت فرزندان نشان می‌دهد که عامل تربیت درست فرزندان، گزینش درست همسر و سیره رفتاری والدین و عمل به دستورات قرآن و امام معصوم است که موجب موفقیت در تربیت فرزندان می‌شود؛ چرا که در تاریخ مطالعه می‌کنیم که فرزندان امام حسین علیه السلام، و فرزندان امام کاظم علیه‌السلام با وجود اینکه زیاد بوده‌اند، نقش مهمی در گسترش اسلام حقیقی داشته‌اند و خانواده پر جمعیت مانع عدم موفقیت در امر تربیت فرزندان نشده است.

کارشناس معارفی آستان مقدس بانوی کرامت افزود: اگر چند فرزندی و خانواده پر جمعیت مانع تربیت صحیح فرزندان می‌شد اهل بیت و امامان معصوم علیه‌السلام که مربیان بشریت هستند هرگز صاحب خانواده پر جمعیت و فرزندان زیاد نمی شدند و تاریخ به ما نشان می‌دهد که با وجود عمر کوتاه و ۱۸ سال زندگی، حضرت زهرا سلام الله علیها به هنگام شهادت دارای چهار فرزند بودند که فرزند پنجم ایشان به خاطر ظلم ظالمان در رحم مادر به شهادت رسید.

مؤمنی ادامه داد: در خانواده‌های دارای چند فرزند و پرجمعیت در دوره کودکی، نوجوانی و جوانی فرزندان با فاصله سنی کم در مسائل درسی به هم کمک می‌کنند و با تعاملی که فرزندان با همدیگر دارند، قطعا این موضوع به رشد و تربیت عالی آن‌ها در بزرگسالی کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: براساس نگرش اسلام اگر پدرخانواده، فردی سالم، مؤمن و اخلاق مدار باشد و رزق و روزی طیب و پاکیزه برای خانواده آماده کند و اگر مادر خانواده زنی عفیف، با حیا و پاکدامن باشد و فرزندان خود را در دروان کودکی در مسیر ولایت مداری و ولایت امام معصوم(ع) قرار داده و فرزندانی ولایت مدار تربیت کند که در همه زمان ها و در هر شرایطی یاریگر امام معصوم باشند به یقین چنین خانواده‌ای رستگار شده و فرزندان صالحی تربیت خواهند کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۱
    1 1
    حضرت زهرا س تک فرزند بود.
    • IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۲
      0 0
      تک نبود برادرانش در طفولیت به رحمت خدا رفتند و خواهرانش مشهورند.