پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
خمینی شهر

حوزه/ امام جمعه خمینی شهر هشدار داد: دو گروه به گواه تاریخ خطر های فراوانی برای جامعه بشری و حوزه های علمیه ایجاد نموده اند زاهد نماها و دنیا گرایان، عاملان اصلی تحریف دین اسلام این دو دسته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از خمینی شهر، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد موسوی، شامگاه یکشنبه در مراسم هفتمین روز ارتحال عالم ربانی علامه حسن زاده آملی که در مدرسه علمیه جواد الائمه(ع) خمینی شهر برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری پایان ماه صفر گفت: جریان انحراف در مکتب تشیع از اهمیت فراوانی برخوردار بوده و هست، در اهمیت آن آیاتی  در  سوره های قصص و مائده و بقره از جریان تحریف پرده برداشته و سر منشا آن را یهود نام برده همانگونه که یهود امروز نیز عامل تحریف هستند.  
امام جمعه خمینی شهر از تحریفاتی که از صدر اسلام تا کنون اتفاق افتاده سخن گفت و اظهار کرد: گروه های تحریف کننده، شخصیت و آموزه های پیامبر را به تحریف کشاندند، کسانی که دست به تحریف روایات متواتر می زدند از هیچ تحریفی فروگذار نمی کردند.
وی اضافه کرد: جریان تحریف به قدری  پیشروی داشت  و بلایی بر سر اسلام آورد که حسین ابن علی (ع) جهت احیای سنت رسول خداص) قیام‌ کرد. و در این راه خود به شهادت رسید و خاندان مطهرش اسیر شدند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی، خاصیت تحریف را وارونه جلوه دادن حقایق اسلام بیان کردو افزود: علمای گرانقدری در اسلام جان خود را در راه رسوایی  تحریف کنندگان اسلام ناب از دست داده اند.
وی به فعالیت‌های مرحوم علامه حسن زاده آملی در راستای احیای فلسفه و عرفان و  مبانی دینی اشاره کرد و ادامه داد: این عالم ربانی در  راه  مبارزه با تحریف مجاهدت‌های فراوانی کرد و صدمات زیادی متحمل شد.  
امام جمعه خمینی شهر هشدار داد: جریان انحرافی با حضور مرتجعین و اخباری گرها هنوز در حوزه های علمیه نفوذ کرده اند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی از زحماتی که علامه حسن زاده برای تهذیب نفس خود کشید صحبت نمود و اضافه کرد: علامه حسن زاده آملی  با ریاضتهایی که انجام داد انفتاح های قلبی برایش گشوده شد؛ آن مرحوم از سرمایه های نظام و انقلاب بود.  
امام جمعه خمینی شهر با هشدار این مطلب که دو گروه به گواه تاریخ خطر های فراوانی برای جامعه بشری ایجاد نموده اند گفت: زاهد نماها و دنیا گرایان از دسته افرادی هستند که ظاهر و باطنشان با یکدیگر متفاوت است، این دسته از افراد ظاهر فریبی می کنند و تیشه به ریشه دین می زنند.
حجت الاسلام والمسلمین موسوی  تقوی  و ورع علما را ارزشمند دانست و توضیح داد: مقام معظم رهبری نیز از علمایی است که با زهد و تقوی زندگی می کنند و ساده زیستی ایشان در تمام مراحل زندگیشان مشهود است که این سعادت جز با زهد واقعی حاصل نمی شود، شخصیتی که یک ریال از وجوهات شرعی جهت گذراندن امور زندگی استفاده نمی نماید و در کمال فروتنی به تدریس اشتغال دارند.
امام جمعه خمینی شهر در پایان خاطر نشان کرد: علمای اسلام از ذخایر اسلام و نظام انقلاب اسلامی ایران هستند و علمایی که به رحمت حق واصل شدند استوانه و ستون حوزه های دینی بودند. ‌

زاهدنماها و دنیاگرایان عاملان تحریف دین هستند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha