جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
احمد وحیدی، وزیر کشور

وحیدی با اشاره به اینکه استاندار لرستان مطلقا مجاز نیستند هیچ سفارشی را الا براساس شایستگی برای انتصاب مسئولیت ها بپذیرند، تاکید کرد: بگردید برای مسئولیت ها و پست های استانی بهترین ها را انتخاب کنید و انتخاب ها تنها باید براساس شایسته سالاری باشد.

به گزارش خبرگزازی حوزه از خرم آباد، احمد وحیدی، امروز در مراسم تودیع و معارفه استاندار لرستان، این استان را مهد عالمان و سلحشوران غیرتمند و با بصیرت خواند و گفت: خدمت به مردم همیشه در صحنه لرستان در بحران های مختلف کشور افتخاری عظیم و والا است .

وزیر کشور ادامه داد: استان لرستان نقطه ای پر افتخار در جغرافیای ایران است، چرا که مردمی ولایی، شجاع و باغیرتی دارد که در دوران انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس با شجاعت و مقاومت در مقابل ظلم ایستادگی کرده و عاشقانه به شهادت رسیدند.

وزیر کشور با اشاره به اینکه استان لرستان سرزمین عالمان و بزرگان فرهیخته است، خاطرنشان کرد: مردمان این استان در صحنه های مختلف تاریخ ایران اسلامی بزرگ منش بوده و افتخار آفریدند.

بهره گیری از تمام ظرفیت های لرستان برای حل مشکلات

وحیدی با قدردانی از زحمات سید موسی خادمی، استاندار سابق، گفت: امید می رود استاندار جدید با همتی مضاعف و پیگیری های مجدانه و با استفاده از  ظرفیت ها و پتانسیل های استان در راستای حل مشکلات مردم قدم بردارد.

وزیر کشور با با ابراز تأسف از مشکلات اقتصادی لرستان بویژه بیکاری، گفت: چرا باید با وجود ظرفیت های مختلف در حوزه های کشاورزی، دامپروری، باغداری، آب و خاک حاصلخیر و مردمی پر جنب و جوش، و ... شاهد این وضعیت در لرستان باشیم؟

وحیدی با بیان اینکه دولت آقای رئیسی خودش را متعهد می‌داند که با تمام توان در خدمت استان‌هایی مثل لرستان باشد، گفت: مسئولان استان هم باید تلاشی مضاعف و مجدانه برای حل مشکلات داشته باشند.

وی با بیان اینکه اندیشمندان استان و مراجع فکری و عملی باید برای حل مشکل بیکاری لرستان برنامه های مدونی داشته باشند، خاطر نشان کرد: باید برای حل مشکلات،  راه های درون زا  در سطح استانی و ملی شناسایی و در چارچوب این نگاه، برنامه های مدون برای برون رفت از مشکلات طراحی و اجرا شود.

وزیر کشور افزود: کار بدی که استعمار با ما کرد و اتفاقی که در رژیم منحوس پهلوی افتاد این بود که کشور را وابسته به نفت کردند و ۴۲ سال است که امام راحل و رهبری مرتب ما را به این می‌خوانند که از این حالت خارج شویم، با اعتماد به خدا و با اتکای به نفس خودمان تولید کننده و خلاق باشیم.

ترویج گفتمان های درون زایی در استان ها

وحیدی گفت: گفتمان های درون زایی در دولت آقای رئیسی برای حل مشکلات شتاب خواهد گرفت و با نگاه عمیق به ظرفیت های استان لرستان در حوزه های مختلف، به حل مشکلات استان در آینده خوش بین هستم . 

وی بیان داشت: هیچ کس در استان لرستان نباید مشکل دار باشد و بیکاری نباید دغدغه هیچ خانواده ای باشد، گفت: با ظرفیت عالی استان و اجرای طرح های مهم در استان و حمایت های دولت مشکلات استان نیز حل خواهد شد.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه طرح های راکد و نیمه راکد باید به سرعت فعال و احیا شود گفت: طرح هایی که توسط بانک ها نیز تملک شده باید در اختیار کسانی که اهل تلاش و کار هستند قرار گیرد و احیا شوند.

برای مسئولیت های استان بهترین ها را انتخاب کنید

وی با اشاره به اینکه استاندار لرستان مطلقا مجاز نیستند هیچ سفارشی را الا براساس شایستگی برای انتصاب مسئولیت ها بپذیرند، تاکید کرد: بگردید برای مسئولیت ها و پست های استانی بهترین ها را انتخاب کنید و انتخاب ها تنها باید براساس شایسته سالاری باشد.

خوش بین به حل مشکلات لرستان هستم

وزیر کشور در پایان با بیان اینکه با توجه به ظرفیت های لرستان وتلاش دولت آقای رئیسی به استان ها خوش بین به حل مشکلات این استان هستم.

زیویار: لرستان باید به جایگاه واقعی خودش برسد

فرهاد زیویار، استاندار جدید لرستان هم با اشاره به ایتکه خدمت به مردم استان نعمتی بزرگ اس، گفت: برای توسعه و رونق اقتصادی استان برنامه های منسجم و هدفمند دنبال می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه استان لرستان ، استانی با پتانسل ها، ذخائر عمده و ویژه است افزود: لرستان دارای ظرفیت های فراوانی در حوزه های کشاورزی، دامپروری، ذخائر معدنی، کشت گیاهان دارویی و خاک حاصلخیز است که باید برای رونق اقتصادی از این ظرفیت ها بهره گرفت.

زیویار، احصای مسائل و مشکلات استان براساس اولویت ها و ظرفیت های استان را از برنامه های مهم خود برشمرد و خاطر نشان کرد: برنامه های جدید در قالب طرح های کلان  خواهد بود.

استاندار لرستان ادامه داد: لرستان باید به جایگاه واقعی خودش برسد و براساس ظرفیت های ویژه استانی رشد و توسعه یابد.

زیویار در پایان خاطر نشان کرد: معتقدم انتخاب استاندار بومی باید از سال های قبل مورد توجه قرار می گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha