یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امیریان

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان از برگزاری دوره های مهارتی و معارفی ویژه طلاب و خانواده آنها خبر داد.

حجت الاسلام مجتبی امیریان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان، درباره برگزاری دوره های مهارتی و معارفی، گفت: به فضل الهی و با حمایت معاونت تهذیب حوزه علمیه اصفهان طرح برگزاری دوره های مهارتی و معارفی در سطح طلاب و خانواده های آنان قوی تر از سال های قبل برگزار گردید.

وی در مورد اهداف این دوره ها، ادامه داد: مهارت آموزی، تعمیق باورها و رشد استعدادها از اهم اهداف برگزاری دوره های مهارتی و معارفی است.

مسئول واحد فرهنگی معاونت تهذیب و تبلیغ حوزه علمیه اصفهان در مورد کیفیت برگزاری دوره ها، افزود: در دو سال اخیر، غالب دوره ها از حضوری به مجازی تبدیل گردید و با استقبال طلاب و خانواده هایشان قرار گرفت و در ایامی که مجوز برگزاری دوره های کوتاه مدت بود جلسات بصورت حضوری نیز برگزار میگردید.

حجت الاسلام امیریان درباره کمیت دوره ها هم گفت: بیش از ۵۰ دوره دراز مدت و کوتاه مدت با مسئولیت واحد فرهنگی فقط در دوسال اخیر برگزار گردید و بیش از هزارنفر از طلاب و خانواده هایشان در این دوره شرکت داشتند که غالب آنان از دوره های مجازی استفاده نموده اند.

مسئول واحد فرهنگی حوزه علمیه اصفهان اضافه کرد: از دوره های حضوری می توان از دو دوره حضوری تربیت مربی سیاسی با بیش از ۵۰۰ ساعت و دوره های ایران پیشران، دوره مبانی ولایت فقیه، نظام سیاسی اسلام که از دوره های ماندگار حوزه علمیه اصفهان در چندسال اخیر است می توان نام برد.

وی افزود: دوره مهارت های رایانه ای با مدرک رسمی فنی حرفه ای تاکنون در ۷ دوره برگزار گردیده است که بیش از ۱۴۰ نفر بصورت رسمی در این دوره شرکت کرده و هر دوره بیش از ۱۳۰ ساعت حضوری بوده است و اگر امکانات بیشتری فراهم بود این آمار به ۳ الی چهار برابر ظرفیت فعلی افزایش می یافت.

حجت الاسلام امیریان درباره برگزاری دوره های مجازی افزود: از اهم دوره های مجازی می توان به الگوی زندگی سالم، سبک زندگی اسلامی(چندین دوره)، امر به معروف و نهی از منکر (سه دوره)، سواد رسانه، تمدن نوین اسلامی، دوره کتابداری، مدیریت فرهنگی مسجد، فمینیسم کارآمدی نظام سیاسی اسلام، شناخت امیرالمومنین از نهج البلاغه و... و ... اشاره کرد.

حجت الاسلام امیریان در پایان افزود: سایر اقشار مردم هم درخواست برگزاری این دوره ها را دارند که امیدواریم محقق شود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha