شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام عباسی قزوین

 حوزه / استاد حوزه علمیه قزوین گفت: پیامبر(ص) در تمامی مسائل برای ما الگو است و مهمترین نقش را در وحدت جامعه اسلامی ایفا می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، شب گذشته در مراسم سوگواری رحلت جانسوز پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص) و شهادت حضرت امام حسن مجتبی(ع) و شهادت حضرت امام رضا (ع) که در مسجد محمد رسول الله (ص) برگزار شد، گفت: جامعه انسانی هم استحکام و قوام خود را از استحکام افراد می‌گیرد، بنابراین هر انسانی موظف است قبل از ورود به اجتماع، خودسازی، تربیت و تهذیب نفس داشته باشد و به عبارت دیگر رابطه خود با خود را تنظیم و بهبود بخشد تا پس از ورود به عرصه اجتماعی بتواند به بهترین صورت نقش آفرینی کند.

وی خاطرنشان کرد: تغییر و تحول جامعه جاهلی به جامعه اسلامی که از اقدامات حضرت رسول بود نیز تاثیرات فراوانی در جامعه داشت و پیامبر اسلام به واسطه قدرت الهی موجب جذب مسلمانان می‌شد.

استاد حوزه علمیه قزوین گفت: پیامبر(ص) در تمامی مسائل برای ما الگو است و مهمترین نقش را در وحدت جامعه اسلامی ایفا می‌کنند؛ حمایت از مظلومان، یتیمان، محرومان، درماندگان و مقابله با ظلم و ظالمان از ارزش‌های اخلاقی و دینی پیامبر اسلام (ص)  است.

 عباسی عنوان کرد: امام حسن مجتبی(ع) مانند پیامبر اکرم(ص) دارای شرح صدر بودند و همین ویژگی موجب شد که با وجود اینکه به شهادت خود به دست همسرش آگاه بود، هیچ حرکتی نکند چون به مردم فرموده بود که همسرش هنوز مرتکب خلاف نشده است.

وی بیان کرد: در واقع این ویژگی نشان می‌دهد که امام حسن مجتبی(ع) در مقابل ناهنجاری‌های خانه و خانواده صبر داشت و این درس بزرگی از پیامبر و اهل بیت است که باید سرلوحه زندگی‌های امروزی خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه قزوین با اشاره به این‌که امام رضا(ع) هیچ‌ گاه با زبانش اطرفیانش را آزرده خاطر نکرد،  تصریح کرد: باید از این اخلاق در زندگی امروزی الگو گرفت و با زبان‌هایمان این مقدار مردم و اطرافیانمان را آزرده خاطر نکنیم.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha