چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
کد خبر: 981833
۱۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۷
حجت الاسلام استوار میمندی-مدیر حوزه علمیه فارس

حوزه/ و چه زیبا نیم بیت «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» در آوردن هشتمین امام، به خراسان تجلی پیدا کرد و به دست دشمن و با تدبیر مدبر جهان چتر رأفت امام رئوف بر سر همه ایرانیان گسترده شد و او را ولیّ نعمت همه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، و چه زیبا نیم بیت «عدو شود سبب خیر گر خدا خواهد» در آوردن هشتمین امام، به خراسان تجلی پیدا کرد و به دست دشمن و با تدبیر مدبر جهان چتر رأفت امام رئوف بر سر همه ایرانیان گسترده شد و او را ولیّ نعمت همه قرار داد.

روضه رضوان او به راستی قطعه ای از رضوان خداست که بهشت به آن رشک می برد و فرشته های خدا را در صف بال گشایی به آن آستان به صلوات خوانی و مدیحه گویی آن امام همام فرا می خواند.

و چه زیباست آنگاه که پس از اولین زیارت، پشت پنجره بالاسر ضریح نورانیش، تن خسته خود را با بیت حافظ می آساییم و زمزمه می کنیم: «فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی، به جز ولای توام نیست هیچ دست آویز» و پس از آن هم جرعه نوش سقاخانه زمزم گونه‌اش می‌شویم.

آری؛ اثر حضور امام رضا علیه السلام در این دیار این بود که ایران را پایگاه همیشگی اهل بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله کرد و بزرگترین اردوگاه منتظران ظهور را پایه‌ریزی نمود آنگاه که شرط نجات بخشی کلمه لااله الا الله را ولایت معصوم معرفی کرد.

و ما امروز اگرچه در سوگ شهادت آن خورشید تابناک خیمه‌های ماتم را برپا کرده‌ایم اما بارقه‌های امید به عنایت و لطف بی انتهایش نیز دل‌های ما را مسرور کرده است.

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۵
    18 0
    گنبد و بارگاه رضوی یکبار توسط قشون روس مورد حمله و تخریب قرار گرفته. قابل تصور است که اگر این کار توسط آمریکاییها صورت گرفته بود مراسمهای مختلف و آیین‌های متعددی سالروز این حادثه برگزار میشد و به عنوان سندی محتوم بر دشمنی آمریکا با تشیع استفاده میشد. خدا را شکر که روسها این کار را کردند.
    • بینهما بون بعید IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۱۶
      1 15
      آمریکا همچنان با قلدری و به زور و غاصبانه و ظالمانه اقدام به تصرف کشورها می کند ، و دست از کارش برنمی دارد ولی روسها اقداماتشان ضد تروریسم و طبق درخواست دولتهای مشروع کشورهاست. قابل مقایسه اند ؟ شما بزهکار متجاهر در حال بزه با بزهکار متنبه یکی می دانید و به یک چشم نگاه می کنید ؟ یک کشور مسئولانش شاهد آتش زده شدن قرآنند و هیچ واکنش قابل توجهی در برابرش نشان نمی دهند ، و یک کشور هم قرآن نفیس محترم داشته را متواضعانه تقدیم رهبر انقلاب می کند. یک کشور به راحتی از برجام خارج می شود و دیگران را هم به تحریم و فشار بیشتر فرا می خواند و یک کشور هم ضمن مخالفت با آن کشور علاوه بر ادامه همکاری در نیروگاه تکمیل کرده ، آهنگ ساخت نیروگاههای دیگری برای ایران دارد.