جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
طلبگی دقیق ترین مسیر برای رسیدن به سعادت واقعی است

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بندرعباس گفت: طلبه فقط در قبال اعمال خود مسئول نیست، بلکه او نسبت به جامعه نیز مسئول است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در هرمزگان، خانم راضیه سلیمانی، استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس، طلبگی را گام بزرگ و ارزشمندی برای رسیدن به اهداف مطلوب دانست و تصریح کرد: انتخاب طلبگی درست ترین و دقیق ترین انتخاب برای رسیدن به سعادت و کمال واقعی در زندگی و رسیدن به هدف خلقت است. 

وی خاطرنشان کرد: دعای خیر والدین و توسل از جمله عواملی است که ما را در مسیر طلبگی وارد کرده است اما در این مسیر باید مواظب وسوسه ها و مکر شیطان بود و نباید اطمینان داشت که چون در مسیر درستی قرار گرفته ایم دیگر از وسوسه های شیطان در امان هستیم؛ بنابراین باید با توکل بر خدا و استفاده از محضر اساتید اخلاق مواظب انحرفات لغزش ها باشیم. 

خانم سلیمانی اذعان داشت: مسیر طلبگی و کسب فضائل معنوی، دارای سختی هایی است که برای رسیدن به هدف و آگاهی های لازم باید این سختی ها را تحمل و برای رسیدن به آثار شیرین آن بی وقفه تلاش کرد. 

وی افزود: هر شخصی با ورود به حوزه های علمیه، به عنوان طلبه شناخته می شود؛ بنابراین باید هویت و موقعیت طلبگی خود را که همان شأن طلبگی‌ است را حفظ کند. 

مدیر مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) بندرعباس با اشاره به مسئولیت های طلبه نسبت به جامعه، تشریح کرد: یک طلبه با ورود به سازمان ها و اداره ها، دیگر یک کارمند یا معلم صرف نیست، بلکه باید به وظایف طلبگی از جمله تبلیغ دین، روشنگری، تبیین مسائل دینی، احکامی و اعتقادی پایبند باشد و علاوه بر محیط شغلی خود، باید در میان خانواده، بستگان نیز وظایف خود را به خوبی انجام دهد. 

سلیمانی تاکید کرد: مسئولیت طلبگی تنها برای خود شخص نیست و در قبال جامعه نیز مسئول است و طلاب باید آموخته های خود را در اختیار دیگران قرار دهند. 

وی در ادامه به این نکته اشاره کرد: ذهنیت و اشتباه رایجی که در بین عموم مردم و عرف جامعه وجود دارد این است که از طلاب انتظار دارند به محض ورود به حوزه علمیه، پاسخگوی سوالات اعتقادی و احکام آنان باشند، لذا طلاب باید تا می توانند تلاش کنند که در زمینه های مختلف اطلاعات خود را بالا ببرند و فقط به خواندن کتب درسی اکتفا نکنند. 

استاد مدرسه علمیه الزهرا (سلام الله علیها) گفت: طبق وعده های الهی، پاداش کارهای او نیز دو برابر و چند برابر خواهد بود و در صورتی که کارها خالصانه انجام شود علاوه بر پاداش اخروی، انجام امور دنیوی نیز سهل و میسر می شود و آثار و برکات مادی و معنوی، تحمل سختی های مسیر طلبگی به تدریج در زندگی دنیوی خود را نشان می دهد. 

در پایان طلاب جدید الورود با سامانه مدرس و شیوه استفاده از آن آشنا شده و از کلاس های آموزشی، واحدهای فرهنگی و پژوهشی، کتابخانه و تعاونی بازدید کردند.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha