پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
سید محمد سعیدی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قم گفت: نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست، بلکه یک نیروی مولد، پیش‏‌برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار سردار میرفیضی فرمانده نیروی انتظامی استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، با تبریک هفته نیروی انتظامی، اظهار کرد: در حکومت‌های غیراسلامی حکومت مسئول نظم، انضباط، امنیت، توسعه و رفاه مادی است و در یک کلام مسئول اداره امور دنیایی مردم است و کاری به امور آخرتی مردم ندارد.

وی عنوان کرد: در نظام اسلامی حکومت وظیفه سرپرستی همه جانبه فرد و جامعه را در مسیر تکامل الهی بر عهده دارد و حاکم اسلامی باید علاوه بر تأمین نیازهای دنیایی مردم برای تأمین نیازهای آخرتی مردم هم کار و بسترسازی کند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه حاکم اسلامی در عصر حضور امام معصوم(ع) به عنوان نائب خاص و در عصر غیبت به عنوان نایب عام شناخته می‌شود، افزود: وقتی مالک اشتر از طرف امیرالمؤمنین(ع) به مصر اعزام شد، نائب خاص ایشان بود، ولی در عصر غیبت حضرت ولی عصر(عج) امام خمینی(ره) و امام خامنه ای به عنوان نایب عام مطرح هستند و آمده اند تا هم امور دنیایی مردم و هم امور آخرتی آنان را تمشیت کنند.

وی با اشاره به اینکه مأموریت‌های سخت و نرم نیروی انتظامی به عنوان یکی از مهمترین سازمان‌های حاکمیتی قابل تفکیک و جدایی نیست، تصریح کرد: وظیفه پلیس در حکومت اسلامی فقط جلوگیری از تخلفات مشهود نیست بلکه به علت به هم تنیدگی موضوعات اجتماعی باید نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون حضور داشته باشد و به تعبیر دیگر نیروی انتظامی صرفا یک نیروی بازدارنده، کنترل کننده و ناظر نیست، بلکه یک نیروی مولد، پیش‌برنده و وابسته به حکومت اسلامی است.

آیت الله سعیدی با تأکید بر اینکه نیروی انتظامی در زمینه تأمین نظم و امنیت باید در تراز تمدن نوین اسلامی که مورد نظر ولایت فقیه است حرکت کند، افزود: مقام معظم رهبری در یکی از فرمایشات‌شان یکی از وظایف نیروی انتظامی را نصرت و یاری اسلام دانستند در حالی که در هیچ جای دنیا نیروی انتظامی چنین وظیفه ای را بر عهده ندارد.

وی با اشاره به آیه ۸ سوره مائده که نیروی انتظامی باید آن را سرلوحه کار خود قرار دهد، گفت: اولین پیام این آیه، قیام برای خدا بدون چشم‌داشت و دومین پیام این آیه گواهی و شهادت دادن به عدل است که یک جامعه ارزشی به شدت به این دو نیازمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها گفت: خداوند در این آیه به یکی از انحرافات اشاره می کند و می‌فرماید کینه نسبت به برخی جریان‌های خلاف کار و یا معاند نظام، نباید ما را از شهادت به قسط و عدل باز دارد، بلکه ملاک عمل ما باید رضای خدا باشد بنابراین در درگیری‌هایی که با مجرمین پیش می‌آید، مبادا حرکت اضافه ای برای تسکین دلمان انجام شود و از مسیر عدل و قسط خارج شویم، رعایت تقوا مهمترین شاخصه کارگزار حکومت اسلامی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha