شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
اشتغال

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از خودکفا شدن یکهزار و ۱۸۱ نفر مددجو از محل اجرای طرح های اشتغالزایی در ۶ ماهه نخس سال ۱۴۰۰ خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، محمد رضا میری، مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت:  کمیته امداد با مدیریت فقر و نگاه کلان به پدیده محرومیت زدایی برای توانمندسازی مددجویان و خروج آن ها از چرخه حمایتی تلاش می کند که در این برنامه باید سالانه ۱۰ درصد از مددجویان خودکفا و از چرخه حمایتی خارج شوند تا رسیدگی مطلوب تر و بیشتر به افراد تحت حمایت صورت پذیرد.

میری در ادامه بیان داشت: در راستای سیاست‌های اجرایی نیل به اهداف توانمندسازی مددجویان تحت حمایت امداد،  یکهزار و ۱۸۱ نفر از مددجویان تحت حمایت در شش ماهه نخست سال جاری با رسیدن به مرز خودکفایی و توانمند شدن  از  چرخه مستمری گرفتن این نهاد خارج شدند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به افزایش انگیزه مددجویان جهت مشارکت در برنامه های اشتغال و لزوم اتخاذ تدابیر و ساز و کارهای لازم جهت خودکفا نمودن آنها، خاطرنشان کرد: کمیته امداد موظف است پرداخت مستمری به مددجویانی را که حداقل یک سال از اجرای طرح های اشتغال آنها می گذرد به آنها پرداخت نماید.

میری در ادامه افزود: پس از گذشت یکسال از شروع طرح های خوداشتغالی مددجویان، بررسی های دقیق و مشخص از طرح های آنها صورت می گیرد و چنانچه درآمد خالص ماهانه طرح آنها به حداقل حقوق و دستمزد قانون کار برسد، با در نظر گرفتن شرایطی از تحت حمایت خارج و افراد نیازمند دیگری جایگزین آنها می شوند.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر در پایان خاطر نشان کرد:  یک هزار و ۷۱۹ نفر در سال ۱۳۹۹ از طریق طرح های خود اشتغالی و کاریابی این نهاد خودکفا شدند و اکنون دارای درآمد مناسب از طرح اشتغال خود هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha