پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
میر مطلبی

حوزه/ مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه کشور گفت: مراکز رشد به گروه ها و تیم های طلاب که ایده دارند کمک کنند و این کار نیازمند اهتمام مسئولان حوزوی استان است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام والمسلمین سید علی میرمطلبی، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه مرکز رشد و نوآوری حوزه علمیه فارس که در مجمع عالی حکمت شیراز برگزار شد، با اشاره به اینکه مرکز رشد نوآوری حوزه های علمیه باید مقداری متفاوت با مرکز رشد دانشگاه ها باشد، اظهار کرد: یکی از معیارها در مرکز رشد حوزوی این است که باید بر کارویژه های روحانیت اتکا داشته باشد.

وی در ادامه با تصریح اینکه سند کارویژه های روحانیت توسط مدیر حوزه های علمیه ابلاغ شده که بیش از ۲۵۰ عرصه و منصب شغلی را به صورت اقتضائی و تاریخی برای روحانیت بر شمرده، عنوان کرد: مرکز رشد و مجموعه های توآوری می تواند وظایف را در قالب های جدید خود را به اشتراک بگذارد.

به گفته مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه، امروز عرصه های جدید متوجه روحانیت شده است، از این رو می طلبد که با روش های جدید وارد میدان شده و نیازها را برطرف کنیم؛ محور در مراکز رشد حوزوی موضوع خود اتکایی است، اگر چه شاید به آن معنا تجاری سازی را نداشته باشیم، اما باید تلاش کنیم تا در سبد استفاده خانواده محصولات فرهنگی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: تامین کالاهای استراتژیک وظیفه دولت است، اما واقعیت این است که بخشی از خدمات دینی جزو خدمات استراتژیک تعریف نمی شود و به صورت تاریخی مردم هزینه خدمات دینی را پرداخت می کردند، به دلیل به روز بودن جامعه می طلبد که ما نیز خدمات جدید را ارائه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین میرمطلبی افزود: امروز که دولت ها به دلیل عدم منابع مالی نمی توانند آن کمی که باید را به بخش فرهنگ کمک کنند، اینکه چطور می توانیم یک گروه جهادی و تیم تبلیغی و رسانه هنری حوزوی را کمک کنیم تا محصولات خود را ارائه دهند، مهم است.

وی گفت: درست که وظیفه مرکز رشد ارائه مسئله و یا طرح مسئله نیست، اما می طلبد که سازمان ها برخی مسائل خود را با دانشجوها و طلاب در میان بگذارند. دقیقا مسئله در حوزه علوم انسانی و مسئله بانک این است؛ مسئله کتاب خواندن و آسیب های اجتماعی از جمله مسائلی است که می تواند با کار  بر روی آن به حل مشکلات پرداخت.

مسئول مرکز امور طلاب و دانش آموختگان حوزه های علمیه با بیان اینکه طبق سرشماری سال ۹۵ بیش از ۲۰ هزار مبلغ خواهر و برادر در روستاها مشغول تبلیغ هستند،  ابراز داشت: بخشی از مبلغین در بحث تامین چرخه خانواده در روستاها گام برداشته اند که الحمدلله موفق بوده اند؛ امامان محله نیز می توانند با اتکا به مراکز رشد مسائل را برطرف کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha