جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
استاد رشاد

آیا بشر فقط آمریکا و اروپا و کفار و غربی ها هستند؟ آیا مسلمانان و شیعیان و افغانستانی ها بشر نیستند؟ کجا رفته بیانیه حقوق بشر؟ وا اسفا و فسوسا و دریغا از این همه بی حیایی و دوگانه نگری و یک بام و دو هوا و دورویی و دروغگویی مدعیان حقوق بشر.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، استاد علی اکبر رشاد در ابتدای درس خارج اصول با محکومیت حادثه خونبار ولایت قندوز افغانستان، بیان کرد: حوادثی که در دهه های اخیر خصوصاً افغانستان اتفاق می افتد مبدا آن آمریکای قدار و ستم سرشت است که رأسا و یا به واسطه اذناب و عمال خود در منطقه مرتکب می شود. این جمله ژرف امام راحل را به خاطر داریم که فرمود: ما هر چه می کشیم از آمریکاست و هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.

این کلام امام دقیق است؛ اصولاً جرثومه حکومت آمریکایی جز این از او برنمی آید. دولتی که بنای او تجاوز  و غصب است دولتی که برای پیدایشش به اشغال سرزمین مردم بومی آمریکای شمالی دست درازی کرده و با غصب زمین ها و منابع و قتل و غارت مردم بیچاره آغاز شده، امید صلاح این حکومت نیست. جای خوش باوری است که هنوز بعضی ها امید به اصلاح آمریکا دارند. چیزی که ذاتا مفسد است چگونه امید به اصلاح است و نهایت آن هم اضمحلال و فروپاشی است.

آمریکا صریحاً اعتراف کرد که طالبان را برای مقابله با شوروی پدید آوردند و داعش را هم خودشان برای برهم زدن نظم منطقه  به وجود آوردند و هیچ وقت هم منکر نشدند و گاهی هم در نزاع های خودشان به این اذعان کردند.

از وقتی که زمزمه ترک افغانستان توسط آمریکا مطرح شد، معلوم بود که این رژیم قدار چه فکرشومی برای مردم مظلوم منطقه و افغانستان در سر دارد. یک سرزمین مین گذاری شده و تله گذاری شده برای مردم مظلوم منطقه برجای گذاشتند. کاملا مشخص بود که دست طالبان را برای ایجاد یک دولت تندرو با قرائت غلط و نامتناجس از دین باز گذاشتند.

 صدها نفر مظلومانه و بیگناه در حال عبادت به جرم محبت به اهل بیت(ع) و اعتصام به ثقلین به شهادت می رسند، در حالی که در جبهه نبودند و سلاح نداشتند و در مقام جنگ نبودند. سازمان های بین المللی هیچ کاری نمی کنند و بدون هیچ اقدام موثری اینگونه از خون صدها انسان مظلوم بی پناه می گذرند و مدعی طرفداری حقوق بشرند!!، مگر این صد کشته در قندوز بشر نبودند؟. آیا بشر فقط آمریکا و اروپا و کفار و غربی ها هستند؟ آیا مسلمانان و شیعیان و افغانستانی ها بشر نیستند؟ کجا رفته بیانیه حقوق بشر؟ وا اسفا و فسوسا و دریغا از این همه بی حیایی و دوگانه نگری و یک بام و دو هوا  و دورویی و دروغگویی مدعیان حقوق بشر.

همه آزادگان و مسلمانان این فجایع وحشتناک را که به دست ایادی آمریکا اتفاق می افتد، محکوم می کنند و هشدار می دهم این جنایت ها به این مردم و مرز محدود نخواهد شد. همانطور که آمریکا بعدها به اشتباه خود در ایجاد داعش پی برد، بداند که این جنایت بازتاب و بازخورد دارد و خون های پاک افراد بی گناه که به زمین ریخته می شود دامن آنها را می گیرد و نابودشان خواهد کرد. در این دنیا نابود و در آن دنیا با جباران بر اساس عدالت عقاب خواهند شد.

سکوت در برابر این جنایت ها خسارت بار و جبران ناپذیر خواهد بود. کسی حق ندارد در برابر این جنایت های وحشیانه سکوت کند. درسی که مسلمانان و آزادگان و شیعیان و خصوصا ایران اسلامی به داعش در سوریه داد، قابل تکرار است و اگر قرار است به این کارها ادامه بدهند بدانند این جنایت ها بی پاسخ نخواهد ماند و منتظر انتقام سخت از جبهه مقاومت باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha