جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر| حضور طلاب جهادی بر بالین کودکان کرونایی

حوزه/ همایش تقدیر و تجلیل از روحانیون جهادی استان قم عصر امروز در سالن همایش های امین ساختمان دارالولایه در قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، «همایش تقدیر و تجلیل ازطلاب جهادی خواهر و برادر استان قم» عصر امروز با حضور آیت الله اعرافی، دکتر قدیر رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، مسئولین حوزه علمیه و طلاب جهادی در سالن همایش های امین ساختمان دارالولایه در قم برگزار شد.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام والمسلمین رضا مهکام مسئول کمیته مشاوره و روانشناسی ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه گفت: حدود ۴۸۰ نفر طلبه در ۱۳ استان فعالیت های مشاوره ای انجام می دادند که بسیاری از آن ها مدارک روانشناسی داشتند، برای آموزش ندیده ها هم آموزش های لازم داده شد.

وی ادامه داد: بالغ بر ۱۱۰ هزار مشاوره در قریب به دو سال اخیر انجام شده و بسیاری از افرادی که روحیه خود را باخته بودند، توسط مشاورین ما روحیه خود را بازیابی کردند.

در بخشی از این مراسم حجت الاسلام غلامرضا جلیلی مسئول کمیته آرامستان بهشت معصومه(س) ستاد حوزوی بحران و حوادث غیرمترقبه، مطرح کرد: بیش از ۱۵۰۰ طلبه در ایام کرونا در بخش آرامستان ها فعال شدند.

در ادامه این همایش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم گفت: در ابتدای کرونا فضایی منفی درباره ورود طلاب به بحث کرونا وجود داشت، اما بعد از پیک نخست طلاب جهادی برای حوزه های علمیه آبرو خریدند و این طلاب جهادی بودند که تهدیدهای موجود را به فرصت تبدیل کردند.

قدیر بیان کرد: اکثر خانواده ها حداقل یک بستری کرونایی داشته اند و کسی نبود که به بیمارستان ها بیاید و حضور فعال طلاب جهادی را نبیند.

وی ادامه داد: ما در بازدیدهای مختلف زمانی که خستگی تمام وجودم را فرا می گرفت، بعد از دیدن طلاب انرژِی می گرفتم.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی مسئول دفتر سیاسی و اجتماعی حوزه های علمیه هم در بخشی از این برنامه بیان کرد: ما برای امور مربوط به کرونا ۱۰ کمیته تخصصی تشکیل دادیم؛ کمیته های بیمارستان ها، مشاوره و روانشناسی، پیشگیری از گسترش ویروس، مواسات مومنانه، تجهیز فوتی ها، تولید محتوای علمی، رسانه، پشتیبانی، بین الملل، شرعی، اقتصادی و سیاسی و دین و سلامت و طب سنتی که تا نیمه راه آمد از جمله این کمیته ها می باشد.

وی یادآور شد: ۱۴ کتاب علمی درباره کرونا از منظر دین تدوین شده و آماده استفاده برای طلاب است.

سخنران پایانی این همایش آیت الله اعرافی بوده که در بخشی از سخنان خود بیان کرد: نظریه تاب آوری اسلامی باید به شکل جامع توسط گروه های جهادی در جامعه فرهنگ سازی شود؛ در روزهای سخت و دشوار که همه در حال وحشت بودند، حوزویون بودند که سینه سپر کردند و با حرکت های جهادی به فعالیت پرداختند.

وی ادامه داد: ذات و هویت حوزه و روحانیت و در تاریخ خدمت بوده و اگر روزی ذهن ما از خدمت تهی شود، هویت خود را از دست داده ایم؛ درس های حوزوی نهایتا باید بیاید گره از کار جامعه در زندگی بگشاید.

در انتهای این همایش از طلاب جهادی تقدیر به عمل آمد که اسامی تقدیر شدگان به این شرح است:

حجج اسلام سید علی حیدری، حکمت الله رستم خانی، نادری، سید صادق حسینی، حسنعلی خویینی، یوسفعلی یوسفی و خانم ها سمیه سلیمی، اکرم سادات فاطمی، سیده فاطمه سید مدلل و طاهره سادات حسینی زاده از کمیته بیمارستان ها تجلیل شدند.

همچنین حجج اسلام  سید محمد بابامیری قمی، مصطفی عرب پور، عبدالاحد رضایی والا، عبدالرضا رضایی، رضا مهکام، علی جنانی، رضا آبیار و بهنام کریمی از کمیته مشاوره و روانشناسی تقدیر شدند.

حجج اسلام غلامرضا جلیلی، محسن دهرویه، محمدعلی دولت آبادی از کمیته آرامستان ها تقدیر شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha