جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
فیسبوک

حوزه/ اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

روسیه به آمریکا پیشنهاد برد-برد داد

در بیانیه روز سه شنبه وزارت خارجه روسیه گفته شده است: مسکو به واشنگتن پیشنهاد کرد تا همه تحریم هایی را که دو طرف در سالهای اخیر در مورد یکدیگر وضع کرده اند، لغو کنند. در بیانیه آمده است: دو طرف به مسائل مربوط به فعالیت مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر توجه خاص کردند. «طرف روسی هشدار داد که اقدامات ضدروسی آمریکا بدون پاسخ نخواهد ماند. اما مسکو خواهان وخامت بیشتر روابط با واشنگتن نیست.» وزارت خارجه روسیه در ادامه بیانیه خاطرنشان کرد: ریابکوف در دیدار با طرف آمریکایی اعلام کرد که رویکرد ستیزه جویانه واشنگتن فقط منجر به تیره تر شدن روابط روسیه و آمریکا می شود. در دیدار ریابکوف و نولند، الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه نیز شرکت داشت. ریابکوف امروز به ریانووستی گفت که در جریان مذاکرات با نولند، طرف روسی به صراحت مواضع خود را درخصوص اوضاع صدور روادید بین روسیه و آمریکا، فعالیت مراکز کنسولی دو کشور و حضور دیپلمات ها و کارکنان مراکز دیپلماتیک روسیه و آمریکا در خاک یکدیگر بیان و تشریح کرد. نولند روز گذشته به مسکو آمد و تا فردا (چهارشنبه) در پایتخت روسیه خواهد بود و دیدارهایی با طرف روسی خواهد داشت. ویکتوریا نولند از سال ۲۰۱۹ در فهرست سیاه تحریم های روسیه قرار دارد و به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، طرف روسی برای سفر نولند به مسکو با طرف آمریکایی توافق کرد. به گزارش رسانه های روسی، آمریکا حاضر شد در ازای موافقت روسیه با سفر نولند به مسکو و لغو تحریم وی، چند تن از شهروندان روس را از فهرست تحریم ها خارج کند. آمریکا از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده و این رویکرد خصمانه در مورد مسکو ادامه دارد.

منبع:ایرنا

مهندس اتمی آمریکا بازداشت شد

رسانه‌های آمریکایی از دستگیری مهندس نیروی دریایی آمریکا و همسرش به اتهام فروش اسرار فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی این کشور به یک کشور خارجی خبر دادند.یک مهندس اتمی نیروی دریایی آمریکا و همسرش متهم شده‌اند که سعی داشتند اسرار مربوط به زیردریایی‌های اتمی آمریکا را به یک کشور خارجی منتقل کنند. مقام‌های آمریکایی گفتند که بر اساس شکایت ثبت شده در دادگاهی در ویرجینیای غربی «جاناتان توبی» به همراه همسرش متهم است که در تلاش بوده تا اطلاعات فوق محرمانه زیر دریایی‌های اتمی آمریکا را به یک کشور خارجی بفروشد. بر اساس اسناد دادگاه در دسامبر ۲۰۲۰، یکی از مقامات پلیس فدرال آمریکا بسته‌ای خطاب به یک کشور خارجی که حاوی اسناد نیروی دریایی ایالات متحده، نامه و دستورالعمل‌هایی برای نحوه برقراری ارتباطات رمزگذاری شده دریافت کرد. در نامه موجود آمده بود: «لطفاً این نامه را به سازمان اطلاعات نظامی خود ارسال کنید. من معتقدم که این اطلاعات برای ملت شما بسیار ارزشمند خواهد بود.» پلیس فدرال آمریکا مدعی شده که این مهندس آمریکایی قصد انتقال کارت حاوی جزئیات طراحی، عملیات و عملکرد زیردریایی اتمی کلاس ویرجینیای آمریکا را داشته است. جاناتان توبی و همسرش شنبه در ویرجینیای غربی دستگیر  و قرار است فردا سه شنبه برای اولین بار در دادگاه حاضر شوند. زیردریایی ویرجینیا یک کلاس از زیردریایی ایالات متحده است. طول این زیر دریایی ۳۷۷ فوت(۱۱۵ متر) است. زیردریایی رزمی اتمی کلاس ویرجینیا به عنوان زیردریایی اصلی درحال خدمت در ناوگان نیروی دریایی آمریکاست. این زیردریایی به تعداد ۱۱ فروند در خدمت است.

منبع:شبکه خبر

خوزستان در آستانه تنگی نفس پاییزی قرار گرفت

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تاکید بر لزوم پیشگیری از افزایش بار بیمارستان‌ها در پاندمی کرونا، خواستار هرس درختان کنوکارپوس پیش از آغاز بارندگی در استان خوزستان به منظور کنترل بروز حملات تنفسی هر ساله شد. دکتر فرهاد ابول‌نژادیان در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: از سال ۹۰ به دنبال اولین بارندگی پاییزی، حملات تنفسی ناشی از گرده گیاه کنوکارپوس همراه با آلاینده‌ها در سطح استان خوزستان رخ می‌دهد به گونه‌ای که در برخی مواقع تا ۲۷ هزار نفر در مدت ۴۸ ساعت به بیمارستان مراجعه کرده‌اند و این مساله معضل اساسی استان خوزستان بودوی افزود: پس از این مساله، بررسی‌های مختلفی انجام شد. عصاره کنوکارپوس را روی بیماران تست کردیم و کارگروه پژوهشی این دانشگاه به این جمع‌بندی رسید که به وضوح یکی از عوامل اصلی این مساله، کنوکارپوس همراه با آلاینده‌ها است. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بنابراین از سال‌های گذشته تصمیم شورای سلامت استان خوزستان این بود که شهرداری‌ها از مردادماه هرس درختان کنوکارپوسی که بیش از دو متر ارتفاع دارند و به گل‌دهی رسیده‌اند را انجام دهند. انجام این کار موجب شد تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها در سال گذشته به کمتر از ۵۰۰ بیمار برسد. وی افزود: سال گذشته شهرداری‌های دو شهر آبادان و خرمشهر در این خصوص کوتاهی کردند و هشدار داده بودیم که احتمال مشکل وجود دارد که این اتفاق افتاد و در مدت ۴۸ ساعت، یک هزار و ۲۰۰ بیمار به بیمارستان‌های این منطقه مراجعه کردند. ابول‌نژادیان بیان کرد: در حال حاضر با توجه به وضعیت بیماری کووید – ۱۹، هر مراجعه‌کننده به بیمارستان‌ها با علامت تنفسی، بیمار مبتلا به کووید – ۱۹ محسوب می‌شود مگر اینکه خلاف آن ثابت شود بنابراین اکنون مهم‌ترین اولویت، پیشگیری از افزایش بار بیمارستان‌ها است. وی گفت: اکنون فصل بروز آلرژی‌ها است و اگر در هرس درختان کنوکارپوس کوتاهی شود تعداد بیماران زیادی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و در نتیجه، تشخیص برای نگهداری بیماران در بیمارستان‌ها سخت می‌شود. رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: همچنین با توجه به تشابه تابلوی بالینی کووید – ۱۹ و حملات تنفسی، تشخیص ابتلا به کرونا یا بروز حملات تنفسی سخت است و تعداد بیماران بیشتری در اورژانس بیمارستان‌ها معطل می‌مانند تا تعیین تکلیف شوند و ممکن است دچار مشکل شویم. وی با تاکید بر لزوم هرس درختان کنوکارپوس پیش از نخستین بارندگی، بیان کرد: این اتفاق بیشتر در شهرهای جنوبی یعنی آبادان، خرمشهر و ماهشهر رخ می‌دهد و در سایر شهرها تعداد مراجعه‌کنندگان به بیمارستان‌ها کمتر است. ابول‌نژادیان گفت: برخی سازمان‌ها مانند دانشگاه شهید چمران اهواز و شرکت فولاد خوزستان محوطه‌های بزرگی در اختیار دارند و گیاهان کنوکارپوس زیادی کشت کرده‌اند اما اهتمامی برای هرس درختان ندارند. درختان این سازمان‌ها باید هرس شوند زیرا در غیر این صورت، گرده این گیاهان در فضا منتشر می‌شود و دچار مشکل می‌شویم.

منبع:ایسنا

هفتمین مقصد رئیس‌جمهور مشخص شد

استاندار فارس گفت: رئیس جمهور قرار است روز پنجشنبه این هفته سفری یک روزه به استان فارس داشته باشد.دکتر محمدهادی ایمانیه به ایسنا گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر سید ابراهیم رئیسی، قرار است روز پنجشنبه ۲۲ مهرماه سفری یک روزه به استان فارس داشته باشد و شماری از اعضای هیئت دولت در این سفر رئیس جمهوری را همراهی خواهند کرد. ایمانیه گفت: دکتر رییسی، رییس جمهور، برای برسی مشکلات استان پهناور فارس، روز پنج شنبه بیست و دوم مهرماه، به شیراز سفر می‌کند. او افزود: رییس جمهور علاوه بر شرکت در جلسه شورای اداری استان، نشست با علما و نخبگان و برنامه‌های در نظر گرفته شده، چند بازدید سرزده نیز خواهد داشت. ایمانیه خاطرنشان کرد که در این سفر، برخی وزرا و معاونان رئیس جمهوری به نمایندگی از دکتر رئیسی، به شهرستان‌های فارس سفر کرده و از نزدیک به مشکلات رسیدگی می‌کنند. استاندار فارس گفت: امیدواریم سفر حجت الاسلام والمسلمین رئیسی پر خیر و برکت باشد و مشکلات استان در زمینه‌های راه، کشاورزی و صنعت با حضور هیات دولت، بررسی و چاره اندیشی شود.

منبع:ایسنا

شکایات نتایج نهایی انتخابات زودهنگام عراق را به تعویق انداخت

کمیسیاری عالی مستقل انتخابات عراق سه‌شنبه اعلام کرد، نتایجی که تاکنون اعلام شده اولیه بوده و نهایی نیستند و آرای ۳۱۰۰ شعبه اخذ رای در مرکز ملی در بغداد شمارش دستی خواهند شد. این در حالی است که منبعی آگاه در کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد ۱۲ هزار صندوق رای هنوز شمارش نشده است.به نقل از سایت شبکه المیادین، کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق عصر امروز، گفت، آرای ۳۱۰۰ شعب اخذ رای به صورت دستی شمارش خواهند شد و به نتایج اعلام شده اضافه می‌شوند. نتایج طبق شمارش آرای شعب باقی مانده تغییر خواهند کرد. کمیساریا افزود: نتایج نهایی بعد از بررسی شکایات و شمارش آرای باقی مانده اعلام خواهند شد. علاوه بر این جلیل عدنان خلف، رئیس کمیساریا اظهار کرد: نتایج اعلام شده دیروز نهایی نبود و اولیه بود. او در کنفرانس خبری در بغداد تصریح کرد: تدابیر کمیساریا دقیق و پیگیرانه بوده و نتایج هنوز نهایی نیست. به گفته او، ۳۱۰۰ حوزه انتخابی هنوز شمارش نشده و این شش درصد آرای رای دهندگان را تشکیل می‌دهد. عدنان گفت، کمیساریا نتایج نهایی را در اسرع وقت بعد از پایان بررسی شکایات ارائه شده از سوی نامزدها و جریان‌های سیاسی اعلام خواهد کرد. کمیساریا تاکید کرد، شعبی که آرایشان شمارش خواهند شد به منزله ۶۰ هزار رای در تمامی استان‌ها هستند. این نهاد ادامه داد، نتایج اولیه طبق آنچه بود که در سیستم‌های تسریع اعلام نتایج ظاهر شد و کسانی که نتایج را با آرایشان منطبق نمی‌دانند می‌توانند اعتراض کنند. همچنین جمانه الغلای، سخنگوی کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق طی گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی این کشور «INA» درباره نتایج اولیه انتخابات زودهنگام پارلمانی گفت: همه احزاب و گروه‌ها سه روز فرصت دارند تا اعتراض‌ و شکایات خود را به این نهاد اعلام کنند. وی افزود: کمیساریای عالی مستقل انتخابات کشور پس از مهلت سه روزه طی هفت روز کاری به سوالات و درخواست‌های گروه‌ها پاسخ خواهد داد. در عین حال منبعی آگاه در کمیساریای عالی انتخابات اعلام کرد ۱۲ هزار صندوق رای هنوز شمارش نشده است. منبع مذکور به میدل ایست نیوز گفت: ۱۲ هزار صندوق رای وجود دارد که تاکنون مورد شمارش قرار نگرفته است. اما کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق در تایید خبر میدل ایست نیوز اعلام کرد که هنوز بیش از ۱۲ هزار صندوق رای شمارش نشده است. کمیساریای عالی مستقل انتخابات عراق گفت این کمیساریا به شمارش صندوق‌های رای باقیمانده که در مجموع ۱۲ هزار و ۲۵۵ صندوق است، ادامه می‌دهد. بر اساس نتایج غیررسمی انتخابات زودهنگام پارلمانی عراق که دهم اکتبر برگزار شد، جریان صدر به رهبری مقتدی صدر با کسب ۷۳ کرسی، بیشترین تعداد کرسی‌ها را در پارلمان این کشور کسب کرد. ائتلاف تقدم به رهبری محمد الحلبوسی، رئیس سابق مجلس نمایندگان دومین حزب بزرگ و ائتلاف دولت قانون به رهبری نوری مالکی نخست‌وزیر اسبق عراق نیز سومین حزب بزرگ در پارلمان این کشور شده‌اند. همچنین احزاب کرد در مجموع ۶۱ کرسی پارلمان عراق را کسب کرده‌اند. مرکز حقوق بشر بغداد امروز اعلام کرد، بیش از دو میلیون رای رای‌ دهندگان در انتخابات پارلمانی مفقود شده است و هزاران شعب هنوز ضمن نتایج انتخابات حساب نشده‌اند و مطالبات به کمیساریا برای حمایت از آرا مطرح شده است. این مرکز افزود، ٣١٨٣ مرکز اخذ رای همچنان به دلیل فنی جزو نتایج انتخابات وارد نشده و هزاران حوزه انتخابیه به نتایج اضافه نشده‌اند.

منبع:ایسنا

همدان لرزید

مسئول شبکه لرزه نگاری استان همدان از وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۳.۹ دهم ریشتر در حوالی جوکار خبرداد. عزت اله تیموری اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۴۱ دقیقه و ۳۸ ثانیه در مورخ ۲۰ مهر ماه  در عمق ۱۲ کیلومتری زمین ، در حوالی ۹ کیلومتری جوکار اتفاق افتاده است. وی افزود:  در مورد اینکه زمین لرزه پیش لرزه یا زمین لرزه اصلی بوده نمی‌توان پیش بینی داشت و باید بررسی‌ها انجام شود. وی گفت: کانون این زمین لرزه در فاصله ۹ کیلومتری جوکار بوده است.

منبع:ایسنا

وزارت اطلاعات به نفوذی های منطقه ضربه زد

با رصد هوشمندانه اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مرتبط با نظام سلطه، در استان بوشهر شناسایی و دستگیر شدند.وزارت اطلاعات اعلام کرد: با رصد هوشمندانه و پیگیری‌های مستمر اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در استان بوشهر، ۱۰ نفر از مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی برخی کشورهای منطقه مرتبط با نظام سلطه، شناسایی شدند و با هدف پیشگیری از تعمیق ارتباطات و مقابله هدفمند با اقدامات ضد امنیتی آنان، دستگیر و پس از انجام تحقیقات لازم، پرونده آن‌ها برای صدور حکم، تحویل مرجع قضایی شد. از جمله اهداف سرویس های اطلاعاتی کشورهای یادشده (با توجه به همدستی آشکار آن‌ها با سرویس‌های اطلاعاتی کشورهای متخاصم و به نیابت از سرویس های مذکور)، جمع آوری اطلاعات و جاسوسی از مراکز حساس کشور و بهره‌گیری از ظرفیت ایرانیان مقیم و متردد به آن کشورها است که با اشراف اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، با تحرکات و تهدیدات آن‌ها مقابله و با هماهنگی دستگاه قضایی، برخورد بازدارنده‌ای با مرتبطین سرویس‌های اطلاعاتی مذکور صورت گرفت. وزارت اطلاعات به آگاهی هموطنان عزیز مقیم کشورهای منطقه و افرادی که به این کشورها تردد دارند می‌رساند؛ ضمن حفظ هوشیاری، هرگونه مراجعه مشکوک اتباع بیگانه و درخواست همکاری به آنها را به ستاد خبری (۱۱۳) وزارت اطلاعات اطلاع دهند.

منبع:ایسنا

کره جنوبی نوار بردهای متوالی ایران را قطع کرد

تیم ملی فوتبال ایران در ادامه مسابقاتش در رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ امروز سه شنبه میزبان کره جنوبی بود که این دیدار با نتیجه تساوی یک - یک ‏ به پایان رسید. در این مسابقه که از ساعت ۱۷ در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی تهران برگزار شد، سون هیونگ مین (۴۸) برای کره جنوبی و علیرضا جهانبخش (۷۶) برای ایران گلزنی کردند. به این ترتیب نوار بردهای ایران که در ۱۰ بازی گذشته خود با سرمربیگری دراگان اسکوچیچ پیروز شده بود، قطع شد. ایران با این نتیجه ۱۰ امتیازی شد و در صدر جدول گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی باقی ماند و کره جنوبی ۸ امتیازی شد. در مسابقه امروز که با قضاوت احمد الکاف داور عمانی برگزار شد، سردار آزمون و امید نورافکن از ایران کارت زرد گرفتند.

منبع:مهر

روسیه ناوچه های مسلح به کروز به مدیترانه اعزام کرد

یک منبع آگاه در نیروی دریایی روسیه از برنامه ارتش این کشور برای استقرار دو ناوچه «گریگوروویچ» و «اشن» که هر دو به موشک‌های کروز «کالیبر - ان کی» مسلح هستند، در دریای مدیترانه خبر داد. این مقام آگاه در این خصوص گفت: دو ناوچه «گریگوروویچ» و «اشن» در حال آماده شدن برای حرکت از بندر سواستاپول (شبه جزیره کریمه) و استقرار در دریای مدیترانه به عنوان بخشی از برنامه ارتش روسیه هستند. لازم به ذکر است روسیه در سال گذشته میلادی نیز ناوچه «ماکاروف» و گریگوروویچ را در دریای مدیترانه مستقر کرد که ماکاروف قرار است برای انجام تعمیرات به کارخانه تعمیرات کشتی بندر سواستاپول متقل شود. بسیاری از کشورهای اروپایی اقدامات ماه‌های اخیر روسیه برای اعزام کشتی‌های نظامی خود به دو دریای مدیترانه و سیاه را تحریک آمیز و تهدیدی علیه اعضای ناتو در این دو دریا دانسته‌اند؛ اتهامی که روسیه همواره آن را رد کرده و هدف از این اقدام خود را تامین امنیت دو دریای مذکور و نیروهای نظامی مستقر خود در منطقه اعلام کرده است.

منبع:مهر

«انریکه مورا» راهی تهران شد

شبکه تلویزیونی بلومبرگ امروز سه شنبه به نقل از مقام‌های اروپایی آگاه اعلام کرد که یک مقام ارشد اروپایی (انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) در روزهای آتی به تهران می‌رود تا بر سر تاریخ آغاز گفتگوها با ایران به توافق برسد. بر اساس اعلام مقامات آگاه که نخواستند نامشان فاش شود، این سفر برای مشخص شدن تاریخ ازسرگیری گفتگوهای هسته‌ای در وین به انجام خواهد رسید این در حالیست که حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران جمعه ۱۶ مهر ماه بار دیگر با تأکید بر قصد ایران برای بازگشت به مذاکرات وین گفت: در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در دولت جدید هستیم. گفتنی است، تاکنون ۶ دُور از مذاکرات وین با هدف تسهیل بازگشت آمریکا به برجام انجام شده؛ اما با وجود اذعان به پیشرفت‌هایی در این خصوص از سوی طرف‌های غربی، تاکنون نتیجه مشخصی به‌دست نیامده است.

منبع:مهر

ستاد کرونا برای اصناف شرط گذاشت

احمد وحیدی، ظهر سه شنبه با حضور در جمع خبرنگاران درباره مصوبات و موضوعات مطرح شده در جلسه امروز قرارگاه ستاد ملی کرونا، افزود: در جلسه امروز موضوع رفع محدودیت‌های هوشمند مطرح شد. یعنی به شکل هوشمند محدودیت‌ها را رفع کنیم و آن نرم افزاری که قبلاً طراحی شده بود باید به صورت آزمایشی در چند استان اجرا می‌شد که با وقفه مواجه شده بود و تصمیم به اجرای سریع‌تر این امر گرفته شد. وی با اشاره بر فعالیت اصناف و ادارات عنوان کرد: از یک تاریخ مشخص به بعد باز بودن اصناف مواد غذایی منوط به واکسینه شدن کسبه آنها است و لیست حدود ۳ میلیون نفر از این کسبه با تأیید وزارت بهداشت مجاز به فعالیت اقتصادی خواهند بود. مهلت تاریخ تعیین شده برای واکسینه شدن این کسبه نیز آخر مهرماه است و از تمامی اصناف می‌خواهم به سرعت برای واکسیناسیون اقدام کنند. وزیر کشور افزود: وزارت بهداشت نیز آمادگی واکسیناسیون ۳ میلیون نفر در روز را دارد. در حال حاضر نیز ۵۰ درصد اصناف واکسن زده‌اند و این مقدار کم است و حدود ۳ میلیون نفر دیگر باید واکسینه شوند. وحیدی با اشاره بر وضعیت دانش آموزان نیز بیان کرد: برای واکسیناسیون دانش آموزان نیز آمادگی داریم و در حال برنامه‌ریزی شده برای حضور آنها در مدارس هستیم. وی در خصوص اثر بخشی واکسن‌ها نیز گفت: واکسن‌های داخلی در ارزیابی‌ها بسیار خوب بوده‌اند و تمایل به استفاده از آنها زیاد است. برخی واکسن‌های خارجی نیز اثر بخشی خوبی دارند و مردم می‌توانند با آرامش خیال از آنها استفاده کنند. وزیر کشور خاطرنشان کرد: متأسفانه رعایت پروتکل‌ها به ۴۵ درصد کاهش یافته و نگرانی از بروز پیک ششم کرونا وجود دارد. لذا از مردم درخواست داریم مراقبت کنند چراکه ما نباید وارد پیک ششم شویم که آثار سویی دارد. وحیدی تاکید کرد: از همه مردم هم می‌خواهیم سریع‌تر برای دریافت واکسن اقدام کنند و پروتکل‌ها نیز باید به خوبی اجرا شود. وی ادامه داد: برخی استان‌ها دچار مشکلاتی در رعایت پروتکل‌ها و کنترل کرونا هستند و استانداران و دانشگاه‌های علوم پزشکی موظف به مراقبت‌های بیشتر هستند.

منبع:مهر

طالبان نشست سه‌جانبه تشکیل داد

نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا سه‌شنبه با هیات طالبان در دوحه قطر دیدار کردند. این نخستین ملاقات سه جانبه غربی ها با طالبان از زمان بازگشت به قدرت این گروه در آگوست سال جاری میلادی (شهریور ماه) به شمار می آید. بر اساس اعلام این شبکه تلویزیونی، سران طالبان در دو ماه و نیم گذشته تلاش کرده اند تا روابط افغانستان با جامعه جهانی را پس از سقوط حکومت اشرف غنی، بازسازی کنند. تا کنون خبری از جزئیات این مذاکرات منتشر نشده است و معلوم نیست گفتگوهای سه جانبه امروز فردا هم ادامه خواهد یافت یا نه؟امیرخان متقی، سرپرست وازرت امور خارجه طالبان که در دوحه به سر می‌بَرد، دیروز در جریان یک سخنرانی از جامعه جهانی خواسته بود تا به‌جای اعمال فشار بر طالبان، با این گروه همکاری کند. دیدار امروز طالبان با نمایندگان اتحادیه اروپا و آمریکا در حالی برگزار می‌شود که اورزلا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا ساعاتی پیش و همزمان با برگزاری نشست گروه ۲۰ در رُم، از اهدای کمک یک میلیارد یورویی این نها به مردم افغانستان و کشورهای همسایه خبر داد.

منبع:خبرنگاران جوان

سرلشکر باقری وارد اسلام آباد شد

سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به دعوت فرمانده ارتش پاکستان به این کشور سفر کرده، عصر امروز (سه شنبه) در فرودگاه "نور خان" شهر راولپندی مورد استقبال مقامات نظامی پاکستان قرار گرفت. دیدار با مقامات عالی‌رتبه سیاسی و نظامی پاکستان، بازدید از مراکز نظامی و دریایی این کشور در شهر کراچی درکنار بررسی تحکیم مناسبات نظامی، دفاعی و امنیتی دوکشور از مهمترین برنامه‌های سفر سرلشکر باقری به پاکستان است. گفتنی است این دومین سفر رسمی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح ایران به پاکستان است، سردار سرلشکر محمد باقری در تیر ماه سال ۱۳۹۷ نیز در سفری سه روزه به پاکستان با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کرده بود.

منبع:خبرنگاران جوان

«مرصاد ۱۶» و «طبس» اهداف خود را منهدم کردند

در مرحله عملیاتی رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ اهداف ارتفاع متوسط با شلیک سامانه‌های بومی مرصاد ۱۶ نیروی پدافند هوایی ارتش و طبس نیروی هوافضای سپاه سرنگون شدند. سامانه‌های بومی مرصاد ۱۶ نیروی پدافند هوایی ارتش و طبس نیروی هوافضای سپاه از جمله سامانه‌های بومی است که به دست متخصصان جوان کشورمان در ارتش، سپاه و صنایع دفاعی کشور تولید شده است و در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت، اهداف واگذار شده توسط شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور را با موفقیت رهگیری و منهدم کردند. امیر سرتیپ قادر رحیم زاده فرمانده قرارگاه پدافند هوایی کشور با اعلام این خبر، گفت: استفاده از تجهیزات بومی و تولید شده به دست متخصصان داخلی در این رزمایش از سویی بزرگترین نشانه خنثی‌سازی و بی‌اثر بودن تحریم‌های استکبار جهانی در حوزه نظامی است و از سوی دیگر بیانگر قدرت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران در عرصه پدافند هوایی که توانسته طی سال‌های گذشته در مقاطع مختلف قدرت‌های استکباری را مغلوب قاطعیت و توانمندی خود سازد. فرمانده قرارگاه مشترک پدافند هوایی کشور، اظهار داشت: توجه به موضوع دفاع در برابر تهاجم الکترونیک و سایبری و توانمندی‌های سامانه‌های بومی در این حوزه از جمله دستاوردهای این رزمایش است چراکه سامانه‌های پدافند هوایی ارتش و سپاه در این رزمایش در محیط جنگ الکترونیک مطلق به مقابله با اهداف متخاصم پرداختند. وی برقراری ارتباطات امن در لایه‌های مختلف را از جمله ضرورت‌های شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور برشمرد و گفت: یکپارچگی امنیت در عرصه سایبرالکترونیک و پایداری ارتباطات در تمامی سطوح و لایه‌های ارتباطی از جمله مسائلی است که در رزمایش مشترک تخصصی پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۰ مورد توجه و تاکید جدی قرار گرفته است.

منبع:خبرنگاران جوان

طرح فروش فوری کامیونت نیسان آغاز شد

گروه خودروسازی سایپا به منظور تامین نیاز مشتریان اقدام به اجرای طرح فروش فوری ۲ محصول با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه کرده است.در این‌ روش فروش متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۰ روز امروز سه شنبه ۱۴۰۰/۰۷/۲۰ به صورت مستقیم به ثبت نام خودرو تا زمان تکمیل وجه اقدام کنند.

منبع:خبرنگاران جوان

نمایشگاه بین المللی سنگ افتتاح شد

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در محلات استان مرکزی با حضور معاون وزیر صمت و برخی سفرای کشورهای خارجی گشایش یافت.سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی سنگ ایران در مرکز نمایشگاهی سنگ ایران واقع در نیم‌ور محلات با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، برخی سفرای کشورهای خارجی، استاندار مرکزی و فعالان حوزه معدنی کشور گشایش یافت. این نمایشگاه در فضایی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع با عرصه نمایشگاهی ۲۴ هزار متر به مدت چهار روز دایر است. مدیر اجرایی برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ کشور درحاشیه گشایش این نمایشگاه گفت: بیش از ۴۰۰ نفر از فعالان حوزه معدنی داخلی و خارجی در سیزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران در نیم ور شهرستان محلات مشارکت دارند.

منبع:شبکه خبر

ترس از قحطی انگلیسی‌ها را به فروشگاه ها سرازیر کرد

بحران عرضه و تقاضا در انگلستان بدتر شده و نگرانی‌های عمیقی در مورد زنجیره‌های تأمین، افزایش قیمت‌های انرژی و کمبود نیروی کار به وجود آورده است. بحران عرضه و تقاضا در انگلستان بدتر شده و نگرانی‌های عمیقی در مورد زنجیره‌های تأمین، افزایش قیمت‌های انرژی و کمبود نیروی کار به وجود آورده است. این شرایط باعث شده تا میلیون‌ها شهروند این کشور به خرید هجوم آورده تا قبل از کریسمس مایحتاج خود را ذخیره کنند. داده‌های اداره ملی آمار نشان می‌دهد حدود ۸ میلیون انگلیسی در ۲ هفته بین ۲۲ سپتامبر تا ۳ اکتبر نتوانسته‌اند مواد غذایی ضروری خود را تهیه کنند، در حالی که ۱ نفر از هر ۶ نفر گفته‌اند در تهیه اقلام غیر ضروری هم مشکل داشته‌اند. ۲ سوم خریداران انگلیسی که در نظرسنجی مجله خرده‌فروشی انگلیسی گروسر شرکت کرده‌اند در مورد چشم‌انداز تهیه مواد غذایی و نوشیدنی در ایام کریسمس، به شدت نگران بوده‌اند. گزارش ها حاکی از آن است که صدها هزار مصرف‌کننده انگلیسی تحویل کالاهای مورد نیاز خود برای کریسمس را رزرو کرده‌اند. تنها فروشگاه زنجیره‌ای ویت‌روز ۲۲ هزار میز ناهار خود را برای روز اول کریسمس رزرو کرده است. در روزهای اخیر اقتصاد انگلستان با بحران‌های زیادی روبرو شده است که عوامل مختلفی مانند پاندمی کرونا، افزایش شدید قیمت گاز و روابط تجاری و مهاجرتی جدید با اتحادیه اروپا در آن مؤثر بوده‌اند.

منبع:شبکه خبر

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha