شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
علامہ ساجد نقوی 

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: امام حسن عسکری در زندگی مختصر خود برای ترویج آموزه های دینی خستگی ناپذیر تلاش کرد و به این خاطر حاکمان آن زمان ایشان را مورد آزار و اذیت قرار دادند و زندانی کردند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه گفت: امام حسن عسکری در سن ۲۸ سالگی به مقام شهادت نائل گردید، این امام همام در زندگی مختصر خود، برای ترویج آموزه های دینی خستگی ناپذیر تلاش کرد و به این خاطر حاکمان آن زمان وی را مورد آزار و اذیت قرار دادند و زندانی کردند. ایشان حتی با تحمل سختی های زندان، پیام حق و راستی را از طریق معاونان و وکلای خود به مردم رساند.

حجت الاسلام ساجد نقوی در ادامه گفت: این غریزه طبیعی انسان ها است که هر زمانی که با مشکلات روبرو می شوند، در جوامع بشری مقابل ظلم، بی عدالتی، خشونت و بدی قرار می گیرند، منتظر مسیحی می شوند که آنان را از مشکلات نجات‌ دهد، در جامعه ظلم و بی عدالتی را خاتمه دهد و جامعه ای صلح آمیز برای آنان فراهم کند. امروزه نیز جامعه با مشکلات فراوانی روبرو است و هر انسانی در انتظار مسیحی است، این اندیشه و انتظار یک مسیح در واقع دلیل اثبات بارز مهدویت است بنابراین، یکی از جنبه های عظمت حضرت امام حسن عسکری این است که مسیحی که همه جهان منتظر او هستند فرزند صالح ایشان حضرت امام مهدی است.

رئیس شورای علمای شیعه پاکستان تاکید کرد: انسانها در بحران و چالشهای کنونی جهان به ویژه مسلمانان به راهنمایی نیاز دارند که با مطالعه سیره و پیروی از حضرت امام حسن عسکری ممکن خواهد بود بنابراین، ما باید با پیروی از سیره مقدس ایشان، بشریت را از مشکلات نجات دهیم و با معرفی نظام اسلامی نقش فردی و جمعی خود را در ایجاد جامعه ای عادلانه ایفا کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha