سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
محمدرضا مردانی

حوزه/ رئیس سازمان بسیج اساتید کشور گفت: اگر به دوران دفاع مقدس توجه کنیم خواهیم دید که دو عنصر «عاشورا» و «مهدویت» عامل و رمز موفقیت قوای نظامی ما در دوران دفاع مقدس بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، محمدرضا مردانی رئیس سازمان بسیج اساتید کشور شامگاه جمعه در همایش «عهد علمی دانشگاهیان با حضرت ولی‌عصر(عج)» که با حضور مسئولان دانشگاهی کشور در ساختمان ۳۱۳ مسجدجمکران برگزار شد، اظهارکرد: عزیزانی که جبهه بوده‌اند به خوبی درک می‌کنند جایگاه مهدویت و عاشورا را در شبهای عملیات، خطوط مقدم جبهه که این دو عنصر برای نیروها روحیه بخش و امیدآفرین بود.

استاد دانشگاه امام حسین(ع) افزود: شاید شنیده باشید که سالها قبل در همایشی که در اورشلیم برگزارشد، فوکویاما، آن نظریه پرداز غرب در سخنانی شیعه را دارای دو بال توصیف کرد. اینکه شیعه دارای دوبال است، یکی سرخ(عاشورا) و یکی سبز(مهدویت) به همین دلیل افق روحی شیعه بالاست و تیرهای ما به آنان نمی رسد.

وی به ادامه سخنان فوکویاما پرداخت و گفت: این نظریه پرداز غربی معتقد بود، شیعه یک زره مهمی بر تن دارد به نام ولایت فقیه، اگر می‌خواهید آن بال ها را بگیرید ابتدا باید زره را از تن آن خارج کنید، کاری که دشمن سالهاست مشغول آن است و ولایت فقیه را هدف گرفته است و اینجاست که بصیرت داشتن به کمک افراد می آید.

رئیس سازمان بسیج اساتید کشور اظهارکرد: بعد از جنگ تحمیلی و سالها بعد، استراتژی معکوس سازی هویت شیعه و استراتژی مهدویت، انتظار، موعود و آینده پژوهی بازتعریف شد تا با برنامه ریزی ها و سازماندهی که از سوی غرب شکل ،اتفاقاتی در جامعه رخ داد و آموزه های دینی مورد هدف قرار گرفت. اگر آن بال سرخ و سبز دوران دفاع مقدس امروز فعال نشود، این راهبرد دشمن، اثر خود را در جامعه خواهد گذاشت، لذا مکتب تشیع نیازمند فعال بودن این دو بال ارزشمند است که در همه عرصه فعال باشد.

مردانی تصریح کرد: امروز جنگ دشمنان با اسلام، انقلاب و تشیع، جنگ نرم است، لذا باید با زبان و ادبیات خودشان نخبگان جامعه مقاومت و ایستادگی کنند و با تمرکز بر مهدی باوری، مهدی یاوری در ابعاد مختلف زندگی و تقویت جریان مهدوی، نقشه دشمنان را بر آب کرد.

انتهای پیام  ۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha