جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
کد خبر: 983199
۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۹
رونمایی از کتاب العما الابرار

کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» (تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر) به قلم حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صبح امروز شنبه طی مراسمی در مصلی بوشهر کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» (تاریخ علما و روحانیت شهر بوشهر) به قلم حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر رونمایی شد.

این کتاب پیرامون علما و روحانیت فقید شهر بوشهر شامل مؤلفه‌هایی همچون زندگی‌نامه، اساتید، شاگردان، آثار و تالیفات، فعالیت‌های دینی- تبلیغی، سیاسی و ... می‌باشد.

در  مقدمه این کتاب آمده است: شهر بوشهر با پیشینه کهن و تمدنی دیرین، یکی از مناطق مهم جغرافیای ملی و فراملی جهان و حوزه خلیج فارس است، نقش بنیادین روحانیت و نخبگان این شهر در آفرینش تمدن و تحول در این منطقه بسیار مهم و قابل توجه و بنیادین است ولی دست های استعمارگر خارجی به ویژه انگلستان و دیگر کشورهای زیاده خواه جهان بر محو و کم رنگ نمودن نقش دینی عالمان دینی و همچنین برخورد قهر آمیز با آن ستارگان درخشان به اشکال مختلف تحریف، تبعید، توهین، توطئه و حتی قتل در تومار تاریخ این استان؛ بلکه منطقه خلیج فارس کاملا نمایان است.

 عدم پرداخت به جایگاه عالمان و نخبگان این مرز و بوم و ارزش والای علمی و اجتماعی آنان توسط تاریخ پژوهان ملی و محلی در این باره موجب به فراموشی سپردن آنان گردیده است و این کتاب در اندیشه احیا و تبیین شکوه تاریخی بزرگان شهر بوشهر و مانایی نام آنان در تاریخ می باشد.

 کتاب «اَلعُلماءُ الاَبرار» در شمارگان ۵۰۰ نسخه، در قطع وزیری، جلد گالینگور و در ۲۱۰ صفحه به همت انتشارات والانگار پژوهشگاه ادب، فرهنگ و تاریخ استان بوشهر، ناشر چاپ آثار آیت الله صفایی بوشهری به چاپ رسیده و روانه بازار نشر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha