پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
نشست علمی

حوزه/ نشست تجربه اسلام معاصر در اروپا به همت انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نشست تجربه اسلام معاصر در اروپا به همت انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می شود.

بر اساس این گزارش: در این گفت و گوی علمی دکتر عبدالحمید مبلغی استادیار پژوهشگاه مطالعات انسانی و فرهنگی به میزبانی  دکتر حسن عبدی پور پژوهشگر تاریخ و فعال عرصه بین الملل و دکتر سید علی حسینی و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) این کشور به ایراد سخن خواهد پرداخت.

گفتنی است: انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس، انجمنی مردم نهاد (NGO) و تازه تاسیس است که در کشور سوئیس مستقر بوده و در نظر دارد با استفاده از منطق و روش علمی، تلاش خود را در راستای زمینه‌سازی حرکت‌های پرشتاب پژوهی در عرصه مطالعات و گفتگوهای ادیان مصروف دارد. حرکت در این مسیر نیازمند بهره‌مندی از اطلاعات، تجربیات و تحقیقات نخبگان و فرهیختگان حوزه علم، دین و فرهنگ است. 
از جمله اهداف انجمن، می توان به تلاش برای ایجاد تفاهم و درک متقابل در میان اندیشمندان ادیان و مذاهب گوناگون پیرامون اعتقادات دینی، تلاش برای ایجاد تفاهم و درک متقابل در میان اندیشمندان ادیان و مذاهب گوناگون پیرامون حل چالش های اساسی انسان معاصر، همراهی در برنامه‌ریزی‌های مشترک میان اصحاب ادیان گوناگون برای فعالیتهای علمی نظری و عملی و تعمیق  و توسعه مطالعات کاربردی در حوزه الهیات نوین اشاره کرد.
علاقه مندان جهت شرکت در این گفت و گوی مجازی به صفحه Instagram.com/study_religions_swiss  مراجعه نمایند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha