شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
جامعه مدرسین حوزه

حوزه/ اگر کسانی که امروز حکومت افغانستان را به دست گرفته‌اند و داعیه‌ حاکمیت دارند، در جنایت جمعه پیشین قُندوز، مسببّان را دستگیر و به اشدّ مجازات می‌رساندند، امروز شاهد این جنایت در قندهار نمی‌بودیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه ای، جنایت تروریستی قندهار افغانستان را محکوم کرد که متن آن به این شرح است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

دست جنایتکاران ضد اسلام، بار دیگر به خون مؤمنین نمازگزار آلوده شد و غمی سنگین بر دل‌ها وارد ساخت. تکرار این حوادث گرچه دردناک و سهمگین است اما هیچ تزلزلی در گام‌های امت اسلامی برای ایستادگی و مبارزه با کفر و استکبار ایجاد نخواهد کرد. خون مظلومان، شمشیر ستمگری ظالمان را خواهد شکست و «سَیعلَمُ الّذینَ ظَلَموا أَی مَنقَلَبٍ ینقَلِبونَ».

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم این اقدام سبعانه و ضد بشری را محکوم می‌کند و ضمن تسلیت به امت اسلامی اعلام می‌کند:
سیاست اصلی استکبار که همان اختلاف افکنی بین مسلمین و جنگ افروزی است  امروز به دست جانیان داعش در افغانستان پیاده می شود و هدف در نهایت مبارزه با اسلام است. تروریست‌های کوردل با حمله به نمازگزاران نشان می‌دهند که برای حریم قدسی مسجد و فرصت عبادت و خداپرستی نیز هیچگونه حرمتی قائل نیستند و قداست و عظمت صفوف نماز نیز مانع از ددمنشی آنان نیست. سفاکانی که جنایات تلخ حمله به مساجد مؤمنین را رقم زده اند اگر سرکوب نشوند؛ دیگر جان و ناموس هیچ کس محترم نخواهد ماند و تیغ تیز تکفیر بر گردن هر انسانی فرو خواهد رفت.

اگر کسانی که امروز حکومت افغانستان را به دست گرفته‌اند و داعیه‌ حاکمیت دارند، در جنایت جمعه پیشین قُندوز، مسببّان را دستگیر و به اشدّ مجازات می‌رساندند، امروز شاهد این جنایت در قندهار نمی‌بودیم.

حاکمیت فعلی افغانستان باید علاوه بر حفظ امنیت، در مسیر ایجاد یک دولت ملی و فراگیر برای تحقق ثبات در افغانستان تلاش کرده و هرچه سریعتر با مسببان این جنایات هولناک برخورد کند.

دولت‌های اسلامی، سازمان کنفرانس اسلامی و مجامع جهانی باید به طور ویژه‌ای به آلام ملت افغانستان توجه کنند و در خط مقدم حمایت از مظلومان و مبارزه با گروه‌های تروریست باشند.

خداوند روح نمازگزاران شهید مسجد فاطمیه قندهار را مشمول رحمت و مغفرت خود قرار داده و شفای عاجل به مجروحان عنایت فرماید.

همراه با تمام مردم ایران برای امّت اسلامی و مردم رنج دیده افغانستان دعا ‌کرده و قطع دستان شرور آمریکا و اذنابش را از ممالک اسلامی از خداوند متعال خواهانیم.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته
سید هاشم حسینی بوشهری
رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha