پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه تکریم مددجویان کمیته امداد و نیازمندان الزامی است، گفت: اگر انفاق یا کمکی صورت می‌گیرد ضرورتی ندارد تصاویر مددجویان پخش شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه  از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و کنونی کمیته امداد استان سمنان به میزبانی کتابخانه مرکزی سمنان با بیان اینکه سه اصل مهم در کمیته امداد که باید رعایت شود و مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بوده، تکریم، توانمندسازی و رضایتمندی مددجویان است، بیان کرد: امیدواریم کمیته امداد در طرح‌های خود این سه اصل را لحاظ کند.

وی با بیان اینکه تکریم مددجویان ضرورت دارد و لذا نباید با حرکت ناشیانه اجر آن را خراب کرد، افزود: خوشبختانه استان سمنان طبق آمارها در زمینه‌های مختلف همدلی و مواسات و کمک به نیازمندان از جایگاه خوبی برخوردار است اما نیاز است که یک نکته را نیز در نظر داشت و آن هم اینکه اگر می‌خواهیم به مددجویان و نیازمندان کمک کنیم، نیاز نیست همه تصاویر آن را با دوربین به تصویر بکشیم و تصویر مددجویان را نیز همه جا نشر دهیم که این امر دقیقاً با آیات انفاق در تضاد بوده و نوعی منت گذاشتن بر سر نیازمندان محسوب می‌شود.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه تکریم و حفظ کرامت انسانی مددجویان کمیته امداد در همه حال اولویت دارد، ابراز کرد: اینکه تصویری منتشر شود تا مردم در جریان کمک‌های همدلانه قرار گرفته و تشویق شوند امر خوبی است، اما نزدیک بردن دوربین در چهره نیازمندان و عکس برداری متعدد نامناسب است و لذا از این بابت است که تاکید داریم حتماً کرامت انسانی نیازمندان حفظ شود.

مطیعی با بیان اینکه دومین نکته که باید نظر کمیته امداد باشد، توانمند سازی مددجویان است، ابراز داشت: نباید این‌طور باشد که مدام کمک‌ها به صورت ماهانه پرداخت و خرج شود بلکه باید با طرح‌های مهارت افزایی، آموزش شغلی و… مددجویان را توانمند کرد تا از دل این افراد کارآفرینانی پدید بیاید که خودشان کار ایجاد کنند و اشتغال دیگر مددجویان را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی در زمینه توانمند سازی در کمیته امداد به خصوص برای زنان سرپرست خانوار انجام شده و شاهد هستیم که در همین دوران کرونا بسیاری از بانوان با آموزش خیاطی، به تولیدکنندگان لباس بدل شده‌اند که امیدواریم این طرح‌ها ادامه نیز داشت باشد، افزود: اگر به مددجویان مهارت شغلی بیاموزیم قطعاً زمینه توانمند سازی این قشر را فراهم کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه سومین اصل مهم رضایتمندی نیازمندان و مددجویان است، تاکید کرد: درست است که کمیته امداد ملزم به اجرای طرح‌های خود است اما باید در نظر داشت که اصل و هدف از اجرای این طرح‌ها باید رضایتمند خدا و مددجویان باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha