شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نشست

حوزه/ گفتمان تشیع در جهان معاصر با محوریت اندیشه امام موسی صدر در اروپا به همت انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه،  گفتمان تشیع در جهان معاصر با محوریت اندیشه امام موسی صدر در اروپا به همت انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس به صورت وبیناری برگزار می شود.

بر اساس این گزارش: در این گفت و گوی علمی استاد عباس کمالی نژاد ازیاران شهید چمران در ایران و لبنان به میزبانی دکتر حسن عبدی پور پژوهشگر تاریخ و فعال عرصه بین الملل و دکتر سید علی حسینی و رئیس مرکز اسلامی امام علی(ع) این کشور- به ایراد سخن خواهند پرداخت.


گفتنی است: انجمن بین المللی مطالعات ادیان سوئیس، انجمنی مردم نهاد (NGO) و تازه تاسیس است که در کشور سوئیس مستقر بوده و در نظر دارد با استفاده از منطق و روش علمی، تلاش خود را در راستای زمینه‌سازی حرکت‌های پرشتاب پژوهی در عرصه مطالعات و گفتگوهای ادیان مصروف دارد. حرکت در این مسیر نیازمند بهره مندی از اطلاعات، تجربیات و تحقیقات نخبگان و فرهیختگان حوزه علم، دین و فرهنگ است.
مطالعات و گفتگوی پیروان ادیان الهی با نگاهی انسانی و مبتنی بر آموزه های بر آمده از دین، با هدف گسترش و تعمیق اخلاق، یکی از نیازهای اساسی انسان معاصراست. این گفتگوهای توام با اعتدال و عقلانیت می تواند زمینه ساز صلح، ثبات و برابری و ایجاد جهانی بدون تنش باشد. رسیدن به این هدف نیازمند پرداختن به مطالعات کاربردی ادیان با متدولوژی علمی و متناسب با زمان و زبان روز است. هم چنین اطلاع از پیشرفتهای مطالعاتی در این حوزه و دریافت مسائل و پرسشهای اساسی در زمینه های معرفتی و رفتاری ادیان، به خصوص مسائلی که در تقابل با آموزه های دینی قرار می گیرند، بیش از پیش ضروری می باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha