پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی

مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با حضور رئیس جمهور و میهمانان داخلی و خارجی، در تهران آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری، صبح امروز در مراسم افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی ضمن قدردانی از حضور ریاست جمهوری و تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اکرم(ص) و امام صادق(ع)  اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگیری و خونریزی هستیم؛ به همین دلیل موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی،«صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قراردادیم.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ادامه داد: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشورهای اسلامی بپردازد.

وی در ادامه دلایل مشکلات و درگیری های موجود در جهان اسلام را زیر نام برد. وجود برخی از علمای سرسپرده که زمینه حضور ظالمان در کشورهای اسلامی را فراهم و به عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی روی می آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقاید و مذاهب و جهالت و خیانت برخی از پیروان مذاهب اسلامی  که خشونت را ترویج می کنند، فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشورها  و وجود نگاه طایفه گری و قومی گرایی و تبعیت از تعصبات کور، وجود گروه ها و احزاب معارض در کشورهای اسلامی و وجود سوء ظن به یکدیگر در راستای تحمیل منافع حزبی و ... از جمله ی این عوامل است.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری در ادمه راهکارهایی را هم  برای حل مشکلات موجود در بین کشورهای اسلامی ارائه کرد. مقاومت در برابر استکبار جهانی و زیاده خواهی آن با ایجاد نظامات قوی دولتی و اقتصادی و... در کشورهای اسلامی، قطع وابستگی علمای اسلام به حکومت های مستبد، رعایت ادب اختلاف در بین پیروان مذاهب مختلف، افشاگری اقدامات استکبار از سوی رسانه های انقلابی،  تعلیم جهال به دست علما، دنبال کردن مطالبه به حق ملت های اسلامی، حذف قومی گرایی و ملی گرایی و متوسل شدن به دامن قرآن و پیامبر(ص)، دنبال کردن روش های عقلایی برای حل اختلافات از طرف گروه ها و احزاب معارض، رقابت سالم بین کشورهای اسلامی که می تواند بسیار سازنده باشد. 

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در پایان گزارش مختصری از برنامه های سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی را به میهمانان ارائه کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha