پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر| توزیع 1400 بسته معیشتی اداره کل اوقاف فارس میان نیازمندان

حوزه/ معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس از میزبانی ۳۰ بقعه متبرکه استان در برگزاری جشن های وحدت خبر داد.

حجت الاسلام رحیم صفری گرائی در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در شیراز، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت اظهار کرد: امیدواریم شاهد روزی باشیم که همه مسلمانان بدون تفرقه در کنار یکدیگر و در کمال آرامش زندگی کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان فارس ادامه داد: مسلمانان می توانند با یک قبله و کتاب و همچنین با تمسک به رسول الله(ص)، در پیشبرد اهداف جامعه اسلامی در کنار هم گام بردارند.

وی، هفته وحدت را فرصت مناسبی برای جلوگیری از اختلاف افکنی میان مسلمانان برشمرد و عنوان کرد: با توجه به اینکه دشمنان و رسانه های معاند همیشه در صدد اختلاف افکنی میان مسلمانان هستند، هفته وحدت نیز فرصت مناسبی برای جلوگیری از این هجمه های دشمنان است تا بیش از پیش وحدت و انسجام خود را نشان دهیم.

حجت الاسلام صفری به برگزاری برنامه های هفته وحدت در سطح استان فارس اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه شاهد حضور بیشتر جمعیت اهل سنت در جنوب استان فارس هستیم از این رو به ادارات این شهرستان ها نیز ابلاغ شده تا سرکشی از واقفین و نشست با بزرگان اهل سنت را در دستور کار قرار دهند.

وی، برگزاری جشن های مشترک وحدت در جنوب استان را یکی دیگر از برنامه های اداره کل اوقاف در هفته وحدت اعلام کرد و بیان داشت: محور تمام جشن ها حول محور سخنان مقام معظم رهبری در خصوص وحدت میان مسلمان است و پیام ما نیز در برگزاری این جشن ها پیام وحدت آفرین است.

به گفته معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه فارس ۱۰ هزار پرس غذای گرم در شب میلاد حضرت محمد(ص) و امام جعفر صادق(ع) با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی سپاه فجر استان در ۵ آشپزخانه طبخ و در محلات کم برخوردار و مراکز افق بقاع متبرکه توزیع خواهد شد.

وی همچنین با بیان اینکه بیش از ۳۰ بقعه میزبان جشن های هفته وحدت خواهند بود و بیش از ۹۰ برنامه در این ۳۰ بقعه برگزار خواهد شد، گفت: همچنین با توجه به اینکه شب میلاد و شام میلاد مصادف با شب زیارتی حضرت سید علاالدین حسین(ع) است یک برنامه ویژه و نورافشانی را در این حرم مطهر خواهیم داشت.

حجت الاسلام صفری در خصوص اعزام مبلغ در هفته وحدت نیز افزود:  ۴۰ نفر از مبلیغین که در امامزادگان مستقر هستند و وظیفه مدیریت و برگزاری این برنامه ها را در دستور کار خواهند داشت.

وی به فعالیت مجازی در هفته وحدت نیز اشاره کرد و بیان داشت: فعالیت فضای مجازی نیز از زمان کرونا در مجموعه اوقاف و برنامه های تبلیغی آغاز شده و در واقع با این مجموعه عجین شده است، از این رو در هفته وحدت نیز در فضای مجازی بحث تیزر و بیان مطالب اخلاقی را داشته ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha