جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
طباطبایی

حوزه/ امام‌جمعه اصفهان گفت: متأسفانه مکتب شیعه را وارونه به اهل تسنن معرفی کرده‌اند، لذا باید قلم‌ها به تبیین و اصلاح این نسبت‌های غلط نگاشته شود که به وحدت آفرینی بیشتر منجر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد، پیش از ظهر امروز در همایش مدیران اجرایی مرکز رسیدگی به امور مساجد شهرستان‌های استان اصفهان، با تبریک ایام ربیع‌الاول و هفته وحدت اظهار کرد: هفته وحدت و دور هم جمع‌شدن گروه هایی که مشترکاتی با هم دارند، امری عقلایی و دینی است.

 وی بیان کرد: در قرآن کریم هم دستور با هم یکی بودن و هم عدم تفرقه به ما داده شده است؛ داشتن اشتراکاتی بین اهل کتاب باعث وحدت بین آنها می‌شود.

عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: نخست قبول داشتن خدا، دوم اینکه اعتقاد به اینکه غیر از خدا نباید کسی را پرستش کرد؛ همگی از جمله اموری است که می‌تواند ریسمان وحدت بین مسلمین محکم کند.

وی بیان کرد: متأسفانه در جامعه اسلامی از صدر اسلام، جمعی از دشمنان اسلام در این مقام بودند که بین مسلمین تفرقه بیفکنند، قطعاً دشمنان اسلام فقط با شیعیانی که مقابل آنها می‌ایستند، دشمنی می‌کردند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد عنوان کرد: امروزه هم این‌چنین است که دشمنان اسلام با مسلمان نماهایی که مقابل آنها نمی‌ایستند و علیه آنها موضع نمی‌گیرند و کاری ندارند. هم کاسه شدن اسرائیل و آمریکا با پادشاهان عربستان، مصداق این ادعا است.

وی بیان کرد: در طول تاریخ اسلام، تنها کسی که دغدغه منحرف نشدن دین را داشته‌اند، شیعیان امیرالمؤمنین بوده است و این افراد همیشه مورد هجوم و حمله دشمنان قرار گرفته‌اند.

امام‌جمعه اصفهان افزود: به گواه تاریخ، فقط شیعیان در برابر انحراف دین ایستادند، براین‌اساس نسبت‌ها، تهمت‌ها و افتراهایی بزرگ به شیعیان داده‌اند که کاملاً غلط بوده و باهدف تخریب شیعیان است.

وی ابراز کرد: کوتاهی برخی از علمای گذشته در فرق مختلف، باعث شده است که امروز حرف‌های نامربوط به شیعیان نسبت داده شود. امام صادق (ع) بارها فرق متعدد افراطی را مورد لعن قرار می‌داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان خاطرنشان کرد: ریشه اختلاف بین شیعیان و اهل تسنن امروز، چه‌بسا در برخی از نسبت‌های بی‌دینی و مرام‌های غلطی است که درگذشته توسط افرادی در کتاب‌های خود نگاشته شده است.

وی گفت: افتخار شیعه این است که مکتب و مرام دینی خود را از کسی گرفته (امام علی) است که امام صادق (ع) فرزند او بود و در توصیف امام صادق (ع) کافی است تعابیر بزرگان اهل تسنن را مشاهده کنیم، در همین رابطه کافی است چند صفحه ابتدایی تفسیر نهج‌البلاغه ابن ابی‌الحدید را در توصیف امیرالمؤمنین ببینیم.

مدیر حوزه علمیه اصفهان بیان کرد: مبنای علمای شیعه این است که در مقابل هرگونه انحراف بایستند، شیعه در مقابل منحرفین از حق ایستادگی می‌کند؛ مبنای شیعه فقط نماز و روزه نیست، اصول شیعه این است که نباید زیر پرچم ظلم و کفر قرار بگیریم، لذا مواضع نظام هم براین‌اساس است که امام راحل این مرام را زنده کرد.

وی افزود: مرام دین شیعه این نیست که گاو شیرده ظالمین شویم؛ عربستان گاو شیرده آمریکا شده و قطعاً در مقابل این خدمت هم، دشمنان اندک علفی خواهند داد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به در پیش بودن ۱۳ آبان و روز مبارزه با آمریکا و استکبار گفت: باید چنین روزهایی را بزرگداشت، باید در این روزها به دشمنان فهماند که مسلمان زیر بار هیچ ظالمینی نباید باشد.

وی ابراز کرد: متأسفانه مکتب شیعه را وارونه به اهل تسنن معرفی کرده‌اند، لذا باید قلم‌ها به تبیین و اصلاح این نسبت‌های غلط نگاشته شود که به وحدت آفرینی بیشتر منجر خواهد شد.

امام‌جمعه اصفهان به بحث امور مساجد و شاخص‌های مساجد در تراز انقلاب اسلامی و ابعاد مختلف کارکردی مساجد، اشاره کرد و گفت: معتقدم که اگر مساجد وظایف خود را به‌درستی انجام دهند، هیچ مشکلی حتی فقرنخواهیم داشت.

وی در پایان اظهار کرد: ائمه جماعات باید نسبت به مسائل پیرامون مساجد و محلات و خانواده‌های اطراف مساجد حساس باشند، روحانیون مساجد باید به هر نحوی افراد را به سمت مسجد جذب کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha