سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کد خبر: 984120
۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵
حجت الاسلام زهرایی

حوزه /  آیین افتتاحیه رویداد پیشگام، از سوی تبلیغات اسلامی استان قزوین و با همراهی سپاه صاحب الامر(عج) و تعدادی از دستگاه ها برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام جواد زهرایی، صبح امروز در آیین افتتاحیه رویداد پیشگام که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد گفت: در مسیر تمدن واقعی اسلامی هستیم و برای اینکه این تمدن اسلامی شکل بگیرد همه ظرفیت ها باید کنار همدیگر قرار بگیرید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: ظرفیت‌های عظیمی همچون خانواده، ظرفیت یکپارچه مردمی و ظرفیت نهادها و دستگاه های کشور باید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. گام اول اصلاح و تغییر باورهای ما نسبت به این تمدن است و گام دوم قوانین و باورها است که باید حرکت به این سمت را تسهیل کند.

وی با بیان اینکه گام سوم اصلاح سبک زندگی است که باید گویای این تمدن باشد، اظهار کرد: همه باید تلاش کنیم با تحقق این سه اصل زمینه حرکت به سمت تحقق تمدن نوین اسلامی را فراهم کنیم.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: مسئله امیدآفرینی جزو مهمترین دغدغه نظام اسلامی است و اینکه رویدادی در استان معرفی می شود و بیش از ۴۰۰ جوان دغدغه مند نخبه در این رویداد شرکت می کنند نشان از امید و دغدغه جوان نسبت به محیط اطراف خود است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین ادامه داد: در موضوع گفتمان سازی هم باید وقت بگذاریم و اهداف اسلام ناب باید به درستی تبیین و فهمیده شود.

وی اظهار کرد: آنچه باعث شد قیام سیدالشهدا(ع) ماندگار و ابدی شود این بود که گفتمان حضرت گفتمان اسلام ناب است و تمام جوارح و تفکر ایشان در اختیار این گفتمان قرار گرفته است.

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: در زمان دفاع مقدس مردمی تر حرکت می کردیم، اما بعد از جنگ ناخواسته و به واسطه شکل گیری دستگاه ها و نهادها حضور مردم را در صحنه کمرنگ کردیم و مردم هم به واسطه حضور همین دستگاه ها، از نقش آفرینی در جامعه دور شدند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: امروز باید به عنوان یک انسان دغدغه مند نقش خود را در جامعه پیدا کرده و نقش آفرینی کنیم.

زهرایی خاطرنشان کرد: یکی از گروه هایی که می تواند در جهت مردمی سازی فعالیت ها حرکت کند بدون شک جوانان هستند.

وی با بیان اینکه در نگاه مقام معظم رهبری یکی از شاخصه های جوان مومن تمدن‌ساز امیدآفرینی، دور اندیشی، غیرت و دغدغه است، اظهار کرد: اگر قرار است حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی شکل و سرعت بگیرد باید دغدغه مند و در میدان باشیم و بدانیم مسیری که در آن هستیم مسیری جدی و دارای مهم است.

انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha