چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین قریشی گفت: علمای شیعه و سنی باید به مسئله وحدت به عنوان یک بحث حیاتی نگاه کرده و آن را روز به روز تقویت و بین مردم ترویج دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از آذربایجان غربی، حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی، امروز در گردهمایی علمای شیعه و سنی شمال آذربایجان غربی که به مناسبت میلاد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و هفته وحدت در شهرستان ماکو، برگزار شد، مهمترین ویژگی نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله پرهیز از دنیا پرستی و دنیا جویی عنوان کرد و اظهار داشت: زندگانی پیامبر گرامی اسلام بهترین الگو و اسوه در صبر، تقوا و عبودیت است و حضرت از دنیا به اندازه اندک استفاده کرده و حب آن را از قلب خویش دور کرده بودند.

وی با بیان این که ما به عنوان علمای دین باید به تأسی از رسول اکرم (ص) در بین مردم و همرتبه با آن ها زندگی کنیم، افزود: علما و مبلغین دینی باید در رفتار و زندگانی خود، تواضع و خضوع با مردم را نهادینه کنند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی، وحدت را جزء مسائل بدیهی در عالم اسلام و آموزه های قرآنی دانست که باید در شئون زندگانی همه مردم جاری باشد، ادامه داد: پیامبر اعظم (ص) همه مسلمانان را به عنوان برادر خطاب کرده و در حقیقت جدایی و تفرق که موجب تضعیف جامعه اسلامی است در دین وجود ندارد و لازم است همه مسلمانان به مسأله وحدت توجه ویژه ای داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تاریخ و اتفاقات گذشته اگر مسلمانان با یکدیگر اتحاد را حفظ کرده بودند سرور و حاکم می شدند، متاسفانه شمشیر برخی از کشورهای عربی و اسلامی  علیه اسلام و دین است که مایه تضعیف مسلمین در جهان شده است.

امام جمعه ارومیه با بیان این که آموزه های قرآنی بر اتحاد با اهل کتاب و ادیان توحیدی نیز تاکید دارد، لذا این امر در میان مسلمانان باید به طریق اولی وجود داشته باشد، گفت: فقهای شیعه و سنی در طول تاریخ در مسأله تقریب مذاهب سرآمد بودند و امثال شیخ طوسی و سایرین ضمن آگاهی از فتاوای علمای اهل سنت، شاگردانی از مذاهب چهارگانه داشتند و در آذربایجان غربی بحمدلله مسأله وحدت جا افتاده و مردم با اتحاد کنار هم زندگی می کنند.


وی در پایان تصریح کرد: علمای شیعه و سنی باید به مسئله وحدت به عنوان یک بحث حیاتی نگاه کرده و آن را روز به روز تقویت و بین مردم ترویج دهند و متاسفانه برخی افراد نادان با طرح مسایل اختلافی باعث ایجاد بحران می شوند که باید در این خصوص تبیین لازم از سوی علمای شیعه و اهل سنت صورت بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha