پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام و المسلمین قرائتی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به وجود ۲۰ آیه درباره اهمیت وحدت، گفت: تفرقه آرم شرک است و نه تنها در بین شیعه و سنی، بلکه بین زن و شوهر و یا دو مسلمان نیز تفرقه بد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، پنجشنبه در همایش امت اسلامی، در جمع طلاب جامعة المصطفی العالمیه در سالن همایش های آستان قدس رضوی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم پیرامون وحدت، گفت: حدود ۲۰ آیه در مورد وحدت در قرآن کریم داریم. وحدت قبل از اسلام هم بوده است و خداوند به اولیاء دیگرش هم گفته وحدت داشته باشید.

وی با بیان اینکه سفارش وحدت در کنار فرمان اطاعت از خدا و رسول آمده است، اظهار کرد: کسی که اسمش در کنار خدا و رسول است باید عملش هم راستا با آن ها باشد؛ تفرقه آرم شرک است و نه تنها در بین شیعه و سنی، بلکه بین زن و شوهر و یا دو مسلمان نیز تفرقه بد است. 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه قرآن موجی از نکته است و سخنرانی ها باید بر اساس آیات قرآن باشد، ادامه داد: محور وحدت باید حبل الله باشد. قرآن و اهل بیت(ع) حبل الله هستند. 

رئیس ستاد اقامه نماز در ادامه با طرح این سؤال که فایده وحدت چیست؟ گفت: خداوند چون یکی است، قدرت دارد اگر چند خدا بود تفرقه می افتاد. قدرت انگشتان در اتحاد آن ها است. زن و شوهر اگر بخواهند فرزندان شان لولو و مرجان شوند باید با هم دعوا نکنند. 

وی اظهار کرد: قرآن خیلی قشنگ است و باید گریست که چرا به سراغ قرآن نمی رویم. خداوند در خصوص قرآن پنج دستور داده است. قرائت، حفظ اگر تیزهوش هستید، تدبر در قرآن، عمل به قرآن و تبلیغ به دیگران.

استاد قرائتی افزود: طلبه ها را وادار کنید از همان روز اول مبلغ باشند. مبلغ دو مدل است در قرآن یکی فقیه می‌شود و بعد تبلیغ کند و آیه دیگری داریم که همان روز اول می توانند تبلیغ کنند؛ طلبه هایی که تبلیغ دین نمی روند از رحمت خدا دور هستند .

وی درباره اهمیت تبلیغ دین در قرآن توضیح داد: خداوند به پیغمبر می گوید فقط رحمت هستی و در آیه ای دیگر می فرماید فقط مبلغی. پس معلوم است رحمت خدا تبلیغ دین است، پس آقایانی که تبلیغ دین نمی روند از رحمت خدا دور هستند، لذا باید هجرت کرد و به تبلیغ دین پرداخت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه به وحدت مسلمین اشاره کرد و افزود: قرآن از کسانی تعریف می کند که وحدت عمیقی دارند یعنی الفت باید عمیق باشد و اگر عمیق نباشد خدا شما را دوست ندارد. اگر وحدت نباشد، ذلیل می شوید.

وی در پایان با اشاره به اهمیت تفسیر قرآن، گفت: از ساده ترین آیات می توان بهترین نکات را درآورد. باید قرآن را جدی بگیریم، حتی در روضه ها می توانیم روضه های قرآنی بخوانیم. متاسفانه هنوز قرآنی نشده ایم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha