سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
برگزاری دوره دانش افزایی اساتید حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد

حوزه/معاون آموزش حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره سه روزه دانش افزایی مهارت‌های تدریس اساتید خبر داد.

حجت‌الاسلام رحیم رحیمی نیک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به اهمیت دانش افزایی، گفت: در راستای دانش ‌افزایی اساتید مدارس علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد دوره‌ای تحت‌عنوان «مهارت‌های تدریس» در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: این دوره در راستای بالا بردن کیفیت، ارتقاء سطح علمی و شیوه‌های تدریس اساتید در نظر گرفته شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه یکی از اساتید برجسته حوزه علمیه استان قم برای این دوره دعوت شده است، ادامه داد:  این دوره به مدت سه روز در اردوگاه فرهنگی_تربیتی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان واقع در منطقه «دهنو» در حال برگزاری است.

حجت‌الاسلام رحیمی نیک عنوان کرد: ۳۲ نفر از اساتید حوزه علمیه استان کهگیلویه و بویراحمد در این دوره حضور دارند و جدیدترین روش‌های کلاس‌داری و تدریس را فرا می گیرند.

در حاشیه برگزاری این کلاس ها، حجت الاسلام حسینعلی موحدنیا مسئول اداره دانش افزایی و بهسازی اساتید حوزه های علمیه کشور به خبرنگار حوزه گفت: این دوره با موضوع آشنایی با آخرین روش ها و مهارت های تدریس و فضای مجازی، روش ورود به کلاس، آداب کلاس، روش طرح درس، دسته‌بندی‌ درس، محدوده زمانی درس، برای اساتید تدریس خواهد شد.

مسئول اداره دانش افزایی و بهسازی اساتید حوزه های علمیه کشور عنوان کرد: این کارگاه حداقل ۲۵ تا ۳۰ ساعت طول می‌کشد و در پایان دوره از اساتید آزمون گرفته و برای آنها گواهی با اعتبار کشوری صادر خواهد شد.

حجت الاسلام  موحدنیا با بیان اینکه این کارگاه برای ارتقاء حکم اساتید لازم است، اظهار کرد: اساتیدی که زیر پنج سال تدریس دارند حتما باید در این دوره شرکت کنند.

وی در ادامه یادآور شد: مدرس این دوره از کلاس های دانش افزایی دکتر مجید ترابی از اساتید برجسته و از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس است.

به گزارش حوزه، در پایان روز دوم برگزاری دوره دانش افزایی اساتید حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد بین نماز مغرب و عشا یکی از طلاب مدرسه علمیه علی بن موسی الرضا(ع) یاسوج به دست نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد معمم شد.

ادامه در فیلم؛

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha