شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
گفتمان هم اندیشی وحدت در حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ هم اندیشی وحدت با موضوع محبت و مودت اهل بیت (ع) و مهدویت از منظر فریقین با حضور مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه و ماموستا مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، در مدرسه علمیه کرمانشاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کرمانشاه، هم اندیشی با موضوع مودت و محبت اهل بیت(ع) با حضور حجت‌الاسلام حسین صدیقی، مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه و ماموستا عبدالرحمن مرادی، امام جمعه اهل سنت کرمانشاه، در مسجد مدرسه علمیه امام خمینی(ره) برگزار شد.

این مراسم که با حضور حدود ۲۰۰ نفر از برادران و خواهران برگزار شد، به صورت آنلاین نیز از فضای مجازی پخش شد.

در این نشست گفتمانی ماموستا مرادی به قرائت آیه « إِنَّ اللَّهَ وَ مَلائِکَتَهُ یُصَلُّونَ عَلَی النَّبِیِّ یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا صَلُّوا عَلَیْهِ وَ سَلِّمُوا تَسْلِیماً » پرداخت و گفت: «غرض از نزول این آیه، تأکید بر سلام و صلوات بر آل پیامبر(ص) است و به فرموده پیامبر اسلام(ص)، صلوات بدون ذکر «آله» ابتر است و اهمیت صلوات بر اهل بیت پیامبر(ص) چنان زیاد است که نماز بدون ذکر صلوات بر آل پیامبر(ص) باطل است.

وی به نقل روایات فضایل اهل بیت(ع) پرداخت و اظهار داشت: بر اساس این روایات، حضرت زهرا(س) سیّده زنان عالم و حسنین(ع) سرور جوانان اهل بهشت هستند و مقام والای حضرت زهرا (س) در روز محشر روشن خواهد شد.

در ادامه نشست، حجت‌الاسلام صدیقی با تجلیل از حضور امام جمعه اهل سنت، به اهمیت تقریب مذاهب و تلاش برای تکرار چنین جلسات ارزشمندی پرداخت و به بررسی تفسیر «آیه ۳۲ سوره شوری» پرداخت.

مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه، خاطر نشان کرد: خداوند در این آیه می‌فرماید: « قُل لا أَسْأَلکُمْ عَلیهِ أَجْرًا إِلا المَودَّةَ فِی القُرْبَی»؛ براساس منابع متعدد اهل سنت و شیعه، مراد از ذی القربی همان اصحاب کسای پیامبر(ص) است.

 وی در پایان گفت: خداوند در ادامه این آیه، مودت اهل بیت(ع) را حسنه خوانده و وعده داده است که هر که این حسنه را به جای آورد، خداوند بر حسن و نیکویی او بیفزاید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha