پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
وحدت

استاد جامعة المصطفی العالمیه واحد گلستان گفت: ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی از اصول قرآنی است و مهمترین راهکار اتحاد و انسجام امت اسلامی، تکیه بر عناصر مشترک دینی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از گرگان، آقای محمدطاهر پاکدامن در نشست مجازی «مبانی قرآنی وحدت امت اسلامی»، در مدرسه علمیه حضرت صدیقه فاطمه(سلام‌الله‌علیها) گرگان بیان کرد: وحدت میان امت اسلامی از مهم‌ترین مسائل جهان اسلام و از اصول اساسی قرآن و سیره معصومین(علیهم‌السلام) است‌.

وی با بیان این که تکامل نهایی انسان در سایه وحدت جامعه طراحی شده است، افزود: از ابتدای خلقت، مشیت و اراده الهی بر این امر بنا نهاده شده است که انسان اجتماعی برای رسیدن به سعادت و تکامل نهایی در مسیر وحدت حرکت کند.

استاد جامعة المصطفی العالمیه گرگان، موجودیت شیطان را وابسته به تفرقه و شکاف در اجتماع برشمرد و تصریح کرد: شیطان برای رسیدن به برتری و سلطنت، افراد جامعه را دعوت به تفرقه می‌کند تا در سایه ایجاد تفرقه، حکومت کند.

پاکدامن، تفرقه در صفوف مستحکم مسلمانان را مغایر ‏‎‎‏با اسلام و قرآن دانست و افزود: قدرت‌های استکباری، بزرگ‌ترین مانع و سد راه را اتحاد و انسجام  امت اسلامی می‌دانند، بنابراین ایجاد تفرقه و اختلاف در میان مسلمانان از برنامه‌های تاریخی و همیشگی آنان است.

وی با بیان این‌که ایجاد و حفظ وحدت در جامعه اسلامی از اصول قرآنی است، بیان کرد: حاکم بودن  ارزش‌ها، احکام و قوانین اسلام بر همه روابط‎‏اجتماعی از شاخصه‌های جامعه اسلامی است.

استاد جامعة المصطفی العالمیه گرگان، مهمترین راهکار وحدت را تکیه بر عناصر مشترک دینی دانست و خاطرنشان کرد: مسلمانان می‌توانند با تکیه بر عناصر مشترک دینی، اتحاد اسلامی را تشکیل دهند و با مراجعه به قرآن و سنت، به وحدت واقعی دست یابند.

پاکدامن، خدای واحد، قرآن، وجود پیامبر(صلی‎‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) و محبت اهل‌ بیت(علیهم‌السلام) را از عناصر مشترک همبستگی و یگانگی مسلمانان برشمرد و تاکید کرد: همه مسلمانان از هر مذهب و ملتی  این نقاط مشترک را قبول دارند و این عناصر می‌تواند آن‌ها را از گرداب اختلاف رهایی داده و به ساحل وحدت و هماهنگی برساند.

وی تصریح کرد: جامعه اسلامی برای تاسیس و تشکیل حکومت جهانی مستضعفان باید نیروهای خود را حول محور توحید کلمه جمع کند؛ زیرا تکامل یک جامعه در کنار زیست جمعی با باورها و هنجارهای مشترک میسر خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha