جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله علم الهدی شهادت امام موسوی کاظم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: : اگر خدمات فردی و نهادی متکی بر اخلاص باشد، آثار مفید و دائمی خواهد داشت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امشب در مراسم یادواره 29 شهید مدارس علمیه حضرت مهدی و صاحب الزمان(عج) مشهد و نکوداشت حجت الاسلام و المسلمین امامی پور، موسس این مدارس، ابراز کرد: توجه داشته باشیم که امروز حرف اول را در عرصه های مختلف خدمات در ساحت ولی عصر(عج) اخلاص می زند و از هر تدبیر، فکر و اندیشه ای بالاتر است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ابراز کرد: اگر خدمات فردی و نهادی متکی بر اخلاص باشد، آثار مفید و دائمی خواهد داشت و برای آخرت، عاقبت و نتیجه انسان هم بسیار موثر است.

امام جمعه مشهد افزود: اخلاص، آدم ها را شیفته خدمت می‌کند و از قدرت باز می دارد و غیر از خدمت هیچ نفع دیگری برایش ندارد.

وی ادامه داد: اگر خدمات و حرکت در عرصه های آموزشی، تبلیغی و انسان سازی بدون اخلاص باشد، بخشی از ظرفیت فرد صرف حاشیه ای می شود که می‌خواهد به آن برسد که بنابراین همه وجودش صرف خدمت نمی شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: اگر فرد فقط خدا را در نظر بگیرد، عنوان، شخصیت، موقعیت، محبوبیت، مقام و قدرت برایش مطرح نیست و چونکه می خواهد برای خدا کار کند، همه ظرفیتش صرف خدمت می شود که امری پربرکت خواهد داشت و از نظر زمان و آثار محدودیت ندارد.

وی افزود: نمونه آن را در حرکت جهادی استاد مجاهد و مخلص(حجت الاسلام و المسلمین امامی پور) مشاهده می‌کنید که آثار و محصولات قابلی در جریان وسیع و گسترده حوزه علمیه داشته و در مدرسه مهدی(عج) به عنوان یک پایگاه تربیتی و انسان سازی است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: بالاترین تطهیرها، طهارت نفس است که از اول اگر با اخلاص همراه باشد برای انسان حاصل می شود و الا خیر.

وی با اشاره اینکه نهاد مقدس تربیتی و پرورشی حوزه و اندیشه تربیت نوکر برای بقیه الله(عج) به عنوان اندیشه ای سازنده در فکر همه علما، اساتید و بزرگان قرار داشته، ابراز امیدواری کرد که ایشان در این عرصه، توفیق «خراطی» آدم را پیدا کنند.

آیت الله علم الهدی خاطر نشان کرد: اگر این توفیق با سرمایه اولیه اخلاص حاصل شود، در خط دربانی بقیه الله(عج) وجودی ارزشمند داشته و برای خود سعادت تحصیل خواهیم کرد.

وی همچنین در بخشی از سخنانش با بیان اینکه رسالت روحانیت به عنوان تبار رسول الله(ص)، مقابله با جاهلیت و برچیدن سفره جاهلیتی است که با تولیت استکبار در جهان گسترده شده، تاکید کرد: اگر سفره جاهلیت برچیده شود اجرای رسالت و جهانی شدن حکومت حضرت مهدی(عج) در دنیا محقق می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه توفیق در این زمینه از سوی روحانیت را قدم برداشتن در خط زمینه سازی ظهور عنوان کرد و گفت: جریان استکباری تلاش می‌کند اساس اسلام، نام پیامبر(ص) و سنت و تمدن اسلامی را براندازد که بر این اساس باید در مقابله با آن سفره جاهلیت قرن را برچینیم و در این راه با همه وجود فداکاری کنیم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اتفاقات روز ولادت رسول اکرم(ص) از جمله شکسته شدن طاق کسری و خاموش شدن آتشکده فارس، ابراز کرد: در آن زمان جاهلیت تمامی جهان را فراگرفته بود و در چنین شرایطی، شروع تحول فراگیر انسانی در کره زمین باید با حوادث شگفت‌انگیز اعلام می‌شد.

وی اضافه کرد: با ظهور پیامبر اسلام(ص) دنیا عوض شد و آن جاهلیت از بین رفت و دنیا به سمت‌وسوی تمدن انسانی نزدیک شد.

گفتنی است در این مراسم که با زیارت امین الله توسط سماواتی از مداحان کشور و شعر خوانی یکی از شاگردان مدرسه یادشده، همراه بود، از خانواده شهدای این مدارس و حجت الاسلام و المسلمین امامی پور تقدیر و از کتاب «ما صاحب داریم» و سایت «شبکه امامی پور» رونمایی شد.

حجت الاسلام و المسلمین امامی پور، موسس مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) و مدیر مدرسه علمیه صاحب الزمان(عج) نیز به صورتی کوتاه و متواضعانه، تنها خوش آمد گفت و یاد شهدا را گرامی داشت.

مدیریت و پایه‌گذاری دو مدرسه علمیه صاحب‌الزمان و حضرت مهدی(عج) با تربیت حدود 800 طلبه، ساخت دو مسجد، درمانگاه، تأسیس صندوق قرض‌الحسنه از فعالیت های حجت الاسلام و المسلمین امامی پور بوده است.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha