پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 984584
۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۳
ناصریه

حوزه/ زاهد حسن برنده جایزه فیزیک مصطفی در سال ۲۰۲۱ در مدرسه تبلیغی-تخصصی ناصری اصفهان حضور یافت و با مبلغین بین المللی گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان،  زاهد حسن برنده جایزه فیزیک مصطفی در سال ۲۰۲۱، متولد داکا-  بنگلادش بوده و در حال حاضر استاد دانشگاه پرینستون آمریکا  است.

او در سفرشان به اصفهان در مدرسه تبلیغ بین الملل ناصریه حضور پیدا کرد و با مسئول دفتر حجت الاسلام محمد رضا زمانی گفتگو کرد.

وی فضای گفت‌وگو و ایجاد ارتباط گردشگران با علماء و روحانیون مسلمان را نشانه عقلانیت و حس انسان دوستی جامعه مسلمان ایرانی دانست.

 زاهد حسن ادامه داد: این اولین بار است به ایران سفر کرده و ایران را با آنچه که در ذهن خود قبل از سفر تصور می‌کرده، کاملا متفاوت می‌بیند و بسیار خوشحال است که ایران بسیار فراتر از تصور او می‌باشد.

وی در ادامه گفت: باید دانشمندان و گردشگران بیشتری به این کشور اسلامی سفر کنند تا از نزدیک با این ملت مسلمان و فرهنگ کهن و آثار غنی اسلامی آن آشنا شوند.

زاهد حسن در پایان اظهار امیدواری کرد که با ایجاد فضای سفر به جمهوری اسلامی ایران، دیگر مسلمانان جهان هم از واقعیتهای موجود در ایران اطلاع پیدا کنند.

در این دیدار، حجت الاسلام محمدرضا زمانی پس از بیان توضیحاتی درباره فلسفه وجودی این مرکز و اهمیت گردشگری و گفت‌وگوهای بین گردشگران و مبلغین این مدرسه، عنوان کرد: ارتباطات کمک بسیاری به درک و شناخت بیشتر گردشگران از اسلام و جامعه اسلامی می کند.

وی اظهار کرد: امیدواریم پس از وقفه نسبتاً طولانی در امر گردشگری، گردشگران مسلمان از سراسر جهان باز هم سفرهای خود را آغاز کنند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha