جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024

حوزه/ استاد حوزه علمیه قم، پیام رسول اکرم(ص) به اهل ایمان را مهربانی دانست و یادآور شد: رحمت خاص حضرت رسول(ص) مخصوص مومنین بوده و مردم نیز از این رحمت محروم نشدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حسین گنجی پیش از ظهر امروز در آیین رونمایی ترجمه فارسی دانشنامه امیرالمومنین علی بن ابیطالب(ع) که در بیت آیت الله العظمی بروجردی برگزار شد، عنوان کرد: تمام بت ها در هنگام تولد پیامبر اکرم(ص) سرنگون شدند.

وی افزود: تمامی بت ها به دستان مبارک امیرالمومنین(ع) در هم شکسته شد؛ بت های نفس اماره، شهوت، غفلت و غیره و بت های درونی و برونی هم با ولایت آن حضرت،شکسته می شود.

این خطیب حوزوی تصریح کرد: خشک شدن دریاچه ساوه هم از دیگر اتفاقاتی بود که هنگام ولادت پیامبر اکرم(ص) رخ داد؛ آتشکده هزارساله در فارس هم نگذاشته بودند که خاموش شود، با تولد پیامبر گرامی اسلام خاموش شد؛ پیام همه این اتفاقات این بود که ای مردم نماد بت شکنی آمد.

حجت الاسلام والمسلمین گنجی، پیام رسول اکرم(ص) به اهل ایمان را مهربانی دانست و یادآور شد: رحمت خاص حضرت رسول(ص) مخصوص مومنین بوده و مردم نیز از این رحمت محروم نشدند؛ چرا که خداوند خطاب به پیامبر(ص) فرمود که مادامی که شما در میان مردم هستید، خداوند عذاب خود را به آن ها نازل نمی کند.

وی تاکید کرد: بعد از پیامبر اسلام(ص) هم اهل بیت ایشان دارای تمامی این خصال هستند و مادامی که در بین مردم هستند، خداوند عذابی به آن مردم نازل نمی کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha